Hopprädd..

Status
Stängd för vidare inlägg.
B

**BORTTAGEN**

Någon som har något bra tips på hur man ska hjälpa någon som är hopprädd?? Min kompis gick omkull "över" ett hinder i sommar (tror jag).. Sedan dess har hon inte vågat hoppa.. Vill så gärna hjälpa men har försökt med att hon ska hoppa låga hinder men de e knappt hon vill de ens.. :cry:

Det är svårt att komma över rädslan ensam. Din kompis borde ta hjälp av en erfaren instruktör som förstår hennes problem, kan uppmuntra henne och stegvis få henne att våga göra mer och mer.
Hästen man tränar på har också stor betydelse för självförtroendet. Det är inte ovanligt att rädslan grundas i att du fått rida en för svår, tuff eller nervös häst för din egen utbildningsnivå. Att försöka komma över rädslan på samma häst som gjort henne rädd kan därför vara dumt. Man ska helst börja på en snäll och trygg häst som gradvis kan hjälpa en att få tillbaka självförtroendet.

Jag vet.. Har själv haft samma en gång men jag har kommit över de.. Iaf lite beroende på vilken häst.. Men hon har sagt att hon kanske ska börja hoppa lite smått.. Hoppas hon kommer över de iaf.. :)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
1 971
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
998
Senast: Nova123
·
Dressyr Får jag stöta och blöta en galoppombytes fundering med er? Min valack har inte befästa byten ännu, det ena blir oftare rätt än fel men...
8 9 10
Svar
192
· Visningar
18 434
Senast: Piaff
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tänkte göra en dagboks tråd här. Inte för jag har nåt jätte viktigt att skriva om eller att jag tror att jätte många är så...
2
Svar
23
· Visningar
3 787
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30