Hoppövningar

S

sun_beam

Är det någon som kan tipsa om bra och roliga hoppövningar man kan göra??
Jag gillar att variera, så att man hoppar lite alla möjliga hinder, och olika väger o så.

Tacksam för svar=)

Sv: Hoppövningar

Hej.
EN bra och stärkande övning är att ställa upp 4 hinder på en 20 m volt. Börja med lågt och sen höja upp. Du ska ha ca 4 galoppsprång mellan varje hinder, man ska hålla sig på en rund och fin volt. Sedan när det går bra kan du göra volten störa och få in meer galoppsprång, och även korta och länga. Det är en väldigt bra övning, man får hästen lydig och lyhörd. :smirk:

Jättebra! Tack!

Jag har bara gjort en liknande när jag bara hade 4 bommar på marken på en volt.
Inte testat med hinder än.

Tack:D

Tackar:D

Det är roligt när man hittar på lite nytt!

Är det någon som kan tipsa om bra och roliga hoppövningar man kan göra??
Jag gillar att variera, så att man hoppar lite alla möjliga hinder, och olika väger o så.

Tacksam för svar=)

Registrerar dig på Hippson, där har du hur många bra övningar som helst;)

Ha ha såg nu att någon rekomenderat samma sida

hehe, bättre att få veta det en gång för mycket än en gång för lite:D

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag gör ibland repgrimmor på fritiden i hopp om att en dag kunna öppna och sälja hållbara grimmor av bra kvalitet. Har lagt massvis...
Svar
5
· Visningar
598
Senast: morgaine
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya glasögon och jag hittar i princip inga jag gillar så nu funderar jag på antingen sådana som bara har glas och...
2
Svar
22
· Visningar
1 284
Senast: Lyan
·
Kultur Jag har sedan en tid tillbaka börjat lyssna på poddar, främst i bilen men även någon gång hemma när jag städar eller liknande. Har...
Svar
15
· Visningar
836
Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka