Hoppövningar & studs

Lycanthrope

Trådstartare
Jag skulle vilja veta lite roliga övningar eller banor att träna hoppning på. Jag har hört att studs e bra träning men min häst hoppar över allt på en gång :/ Eller så travar hon över o river allting, hon verkar inte förstå hur det ska gå till. Hur lär jag henne? Och mig själv :angel:
Hjläp :D:D

Sv: Hoppövningar & studs

Det finns många bra övningar och kloka råd i boken "Hoppning -Strömsholmsmetoden". Den är kanske dyr men väl värd pengarna! Det bästa är att ta hjälp av en tränare, att lära hästen och sig själv på egen hand är inte lätt, om möjligt.

Lycka till!

Liknande trådar

Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 878
Senast: Ragdoll
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 002
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
999
Senast: Nova123
·
Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 026
Senast: Lillefrun
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Klösmöbel
  • Målbilder för trubbnosar.