L

Lilja_Linda

Hejsan! Nu behöver jag råd & tips om just hoppning. Jag brukar ha problem med sitsen, Samma sak för min kompis studsar efter hindret :/ Skulle behöva råd 6 tips om hoppning. Lite träningstips vore ju inte fel.

Snälla svara! :bow:
Tacksam för svar!
Ni är bäst om ni skickar (men det är vi väll ändå) :angel:

Sv: Hoppning

Om hon dunsar ner i sadeln efter hindret låter det som att hon helt enkelt har dålig balans och/eller är ovan att hoppa. Hon (ni?) kan ju kanske försöka att stå kvar i lättsits tills efter hästen har landat helt och kommit i balans nån meter efter eller så, sen sätta sig mjukt ner.

Träna mycket balans, korta läder och stå i fältsits och galoppera, bra ben och balansträning.
Det kan ju vara nåt att prova att rida lätt i galopp i en frisk ganska framåt galopp då tränas det ju på att komma ner i sadeln många ggr.

Lycka till!

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 749
Senast: Lillefrun
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?