Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
vet ju vad AQHA står för o satt o sökte på working cowhorse på youtube.. döm om min förvåning när jag såg att AQHA oxå hade hopptävlingar.. Visste verkligen inte att dom även hade sån gren.. Är de någon som vill se kan ja länka.. // Jessica
Finns flera AQHA grenar som innefattar hoppning.
Hunter Hack, Working Hunter o Jumping, varav Jumping är den som är mest som vanlig hoppning.
Dessa grenar har tyvärr inte nått Sverige än dock.
Det jag hittade var ren banhoppning.. tyckte de var lite konstig då ja aldrig hört något om det men de kanske inte är så konstigt då om de inte har nått sverige än.. tror du de skulle slå här då??
Både jumping och working hunter är banhoppning. Jumping är dock det som kanske kan jämföras med våran vanliga hoppning till största delen.
Det finns massor av tävlingsgrenar som inte kommit till Sverige, de grenar vi ser på våra AQHA shower är långt ifrån alla som finns.
Jumping tex kommer nog inte att slå i Sverige förrän vi börjar föra in de linjerna avelsmässigt. Det är ju inte reininghästar o pleasurehästar som går jumping i USA. Det finns väldigt många typer av quarter (vilket de flesta är omedvetna om) och när det blir efterfrågan på andra linjer/typer än de som finns här nu och aveln breddas så kommer säkert dessa grenar också förhoppningsvis. Man ser ju redan nu nya grenar som tillkomer efter hand så det är väl en naturlig utveckling.
Hunter Hack finns i Sverige, men det är inte att jämföa med banhoppning...
2 ganska låga hinder. Hunter Hack är egentligen en förstadie av Working Hunter, där man hoppar en hel bana, i Hunterstil.
vet ju att de finns många grenar som vi inte har här än o ändå tycker jag vi har mycke.. men de är ju de som är kul med western finns ju grenar för allas tycke o smak..
Helt rätt! Men vi måste fortsätta jobba för att få alla att inse vilken mångsidig hästras quartern (och painten) verkligen är!
Quartern är till antalet störst i världen, och alla dessa hästägare och ryttare rider långt ifrån bara western! Det finns linjer inom rasen lämpade för allt från de klassiska westerngrenarna och boskapsarbete, till dressyr, hoppning, fälttävlan, distans, körning, you name it!
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.