Fiorano
Trådstartare
Belastningen i ridhuset är inte sådan att det nånsin har krockat så att ett helt gäng står och vill hoppa fem olika banor på 10 olika höjder. I detta fallet handlade det alltså om någon som kom in i ridhuset när det redan byggts och börjat hoppas. Jag tycker inte det är för mycket begärt eller konstigt att en väntar in att bygga det en själv vill ha fram när det handlar om 25 minuter. Jag hade bara blivit glad att jag själv slapp ta fram en massa.Fast å andra sidan: innebär hopptid att den som är först får blockera hela ridhuset för de andra genom att bygga en hel bana och inte anpassa sig till att andra också vill använda hopptiden? Säg att den som kom in efter dig också ville hoppa men ville ha en annan höjd på hinderna eller andra hindertyper/kombinationer? Säger era regler att först till kvarn får ha hela ridhuset för sig själv om hens övning kräver detta? I min värld så kan man inte räkna med att få ha ridhuset för sig själv utan att boka det i förväg. Kommer någon annan medan jag rider på ridbana/i ridhus så får vi ju samarbeta/kompromissa så att båda får plats och kan genomföra sitt träningspass. Om det är viktigt för mig att vara ensam i ridhus/ridbana så tycker jag att jag får boka det i förväg eller iaf meddela övriga att jag önskar detta och fråga om det är ok för alla. Gör jag inte det får jag räkna med att dela på utrymmet om någon annan också vill rida den tiden.