Hopplöst !

A

Amacon

Hej !
Har några travhästar men det har gått dåligt ett bra tag !
Försökt med det mesta men det har liksom "kört fast "sej !

Några tipps ?

Sv: Hopplöst !

förstår inte riktigt frågan.. :confused:
vad är det som har "kört fast sig" och på vilket sätt?
vad vill du ha hjälp med?

uteblivna placeringar !! helt enkelt...... hästarna går inte nåt bra i löpen !
hur jag en gör blir det inte bra .

Nähä?
Förslag:
1. Se till att de lever och är riktiga hästar.
2. ...om så är fallet, ta ut vet. för att låta undersöka dem till att börja med.
3. Om allt är grönt, och det är riktiga hästar vi pratar om, så ta hjälp av en tränare.

Ge inte upp. Vet en som hade konvelacent hästar från några av de kändaste trav ställena.

De tränade upp de hästar genom att köra varannan dag lite hårdare i stället för varje dag. (det tar 48 h för muskler att bildas) Sen gjorde de snabb jobb någon gång i veckan. De både reds och kördes i mycket olika terräng. Mycket backar och mycket skog.. De hade ingen trav bana hemma utan bara skogen.

Man ska kanske fokusera mer på att bilda muskler än att köra lopp. Tänk inte så mycket på tävling utan på hästen.. Gör allt så hästarna mår bra (gör du självklart redan) Men desto mer stressad du blir desto mer känner hästarna det och desto mindre pressterar de.

Du får ut och ha kul med dina hästar och försöka bli av med pressen.

Något man ska focusera på är att de inte får för lite mat. Jag skulle ge väldigt mycket hö, i stort sätt fri tillgång, då de äter det de behöver för att bilda rätt muskler.. Sen får man ha i bak tanken att om hästarna inte är vana så vräker de i sej då är det bättre att ge lite hö massa gånger åer dag tills de vant sej...

Det rä svårt att räkna foder till en häst som rör sej så mycket.

Kanske lite D vitamin. D - vitamin gör männsikor glada, så varför inte hästarna???

Se til att de har mycket att göra i hagarna och låt de stå inne så lite som möjligt (om de inte måste vila). En glad häst som trivs preterara bättre..

Jag har hört många travare som har varit gjort bra lopp men sedan blivit sämre och frågan kan vara om de har tröttnat? För många gör ju det och passar inte för travbanan.

Jag har hört många travare som har varit gjort bra lopp men sedan blivit sämre och frågan kan vara om de har tröttnat? För många gör ju det och passar inte för travbanan.

Vill även bara tillägga att de jag har "hört" av är min fd. hästs ägare samt min medryttarhästs ägare som båda är travhästar men har istället fått bli skogsmullar/omskolade till ridhästar.

om hästarna lever ett sunt hästliv och är ordentligt kollade av veterinär och kiropraktor och ändå inte vill springa. Låt hästarna göra något annat, låt bli att köra dom på banan eller tänka på att dom måsta vinna eller dylikt. Låt dom tex gå som ridhästar under en period eller betäck (om du har ston vill säga) .. Låt dom iaf slippa travet.. Så kanske dom får en nytändning... Annars är det nog bara att inse att dom inte vill längre, sälj dom som ridhästar och skaffa nya om det inte funkar efter dom gjort annat..

Men jag skulle vilja veta hur du tränar dina hästar... Har jobbat i flera olika travstall.. och sett flera olika träningsmetoder, men svårt att ge tips om träning om man inte vet hur du tränar i dagens läge :)

De är kanske några av alla dessa travhästar som är mediokra eller usla helt enkelt. Få är ju vinnare.

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
970
Senast: Cattis_E
·
Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
429
Senast: Pegasus63
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 218
Senast: lirco11
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: Nova123
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023