Hoppläder?-för lång?

Vitpeppar

Trådstartare
Hej! Här är bild på mig och min maxade c-ponny.
RSCN1107.jpg

Fråga1: Är mina stigläder bra för hoppning-korta/länga?
Fråga2: Ser jag för lång ut på min ponny?

Undrar bara, tar emot alla kommentarer!;)

Sv: Hoppläder?-för lång?

1. Det kan endast du avgöra, om det känns bra eller inte. Huvudsaken är att du får den sits du är nöjd med.
2. Nej du är inte för lång

Jag skulle velat ha dem kortare,men frågan är om sadeln tillåter det?Vad har du för kåpstorlek?

Jag tycker inte heller att du ser för lång ut på ponnyn.

Vet inte riktigt vad storleken på kåpan e. Sadeln är 16,5 med bomvidd 32 tror jag. Tack för svar!;)

Aha.Ja, sadeln ser inte ut att vara så framskuren.Kan ibland vara svårt att få till tillräckligt med sadelkåpa (när benen blir längre) och samtidigt behålla det lilla sätet (som ponnyryttare brukar ha:))

Liknande trådar

Ridning Hej! Jag behöver råd från er som har erfarenheter av senskador och igångsättning när hästen stått länge. Min häst som är ett halvblod 15...
Svar
4
· Visningar
808
Senast: Nevermind
·
Ridning hej! jag har ett litet problem. min maxade c ponny från irland tycker typ inte om att hoppa. typ 2020 hoppade han jätte bra med sin...
Svar
13
· Visningar
1 692
Senast: Nikan
·
Utrustning Hej alla! Jag skulle verkligen behöva hjälp med att hitta en bra men prisvärd hoppsadel. Ska passa tinkerkorsning 162 cm med normal...
Svar
9
· Visningar
1 167
Senast: Fibusen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 223
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar