Hoppkval till Debutant

miss_lillamy

Trådstartare
Som jag förstår det i TR så är det ok att hoppa 90 och 1 m med max 8 fel sammanlagt. Men visst får man inte hoppa två 90, utan det måste vara minst en 1.00?

Om det är så att man kan hoppa en 90 och en 1.00, är det ok att kvala på samma tävlingsdag? Att alltså hoppa två klasser på samma tävlingsplats tex 90 och 1.00?

Tack för svar:)

Sv: Hoppkval till Debutant

Ja, du måste ha minst en 100. Men om du sedan har fler - eller bara hoppklasser som är högre än 90 spelar ingen roll.

Självklart kan du kvala samma dag - det tror jag de flesta som hoppat två klasser under en dag har försökt göra :)

Liknande trådar

Dressyr Jag vet inte om den här tråden ligger på rätt ställe. Den kan möjligtvis hamna under utrustning också, men jag vill främst diskutera...
Svar
13
· Visningar
2 289
Senast: Jeps
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 637
Senast: Cambrie
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 607
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Jag gav i våras bort en katt åt en som frågade efter en ny, vuxen, katt då hennes förra blivit påkörd. Jag hade två som inte trivdes så...
Svar
19
· Visningar
2 635
Senast: Skjøldur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Leasa eller köpa bil
  • Autistisk bror

Hund, Katt, Andra Djur