Hopphingst som lämnar stort

Sv: Hopphingst som lämnar stort

Vi hade Cagancho som jag tror prickat det mest av dina kriterier.

Ludde kanske? Camaro M? Orlando om du kan tänka fryst...

Det var Cagancho jag tänkt använda :grin:...
Camaro har hon en avkomma med, ev. tänkbar igen.
Ludde har jag funderat på, tror det skulle passa bra.
Orlando har jag också varit inne på, men visste inte storleksförävningen. Riktigt fin hingst annars...

Tittade på Flyinges Colmar, ser jätte fin ut, men jag är för dålig på hoppstammar, vet ej vad som är eftertraktat.

Det är till mitt lilla fullblodssto jag funderar!

Jag har inte sett Colmar live, men Colman är "jättehype" i Tyskland.

Jag har en kompis med ett litet Irco Marco-sto som bara lämnat pytteavkommor innan som är dräktig med Colmar nu. Hon ska nog föla sent tyvärr, annars kunde jag rapporterat...

Min fölar också sent, slutet av juni, fölar hon efter det? Tar tacksamt emot rapport annars..

Jag fund oxå på detta då jag vet ett bra fullblod jag ev slår till på men hade ju tänkt Cagancho...

Så jag har tittat runt lite o hittat en Darco-contender på frenchstallion.se bl.a. O sen tänkte jag på Kannan. ger han stort tro?

Blir Calido - xx tex litet tro?

Har fått för mig att han ger större avkommor men har oxå hört från ngn att han ger litet oxå..

Ja, ska titta in den du rek Cyllene men det är väl en skimmel antar jag?;)

Jag har fått för mig att Calido lämnar stort, eftersom dom flesta Calido-söner gör det, så trodde jag det kom från honom...

Dallas är säkert en toppenhingst, men tilltalar inte mig typmässigt, väldigt kort & stabbig hals. Passar inte alls mitt sto i alla fall!

Kannan lämnar stort och bra temperament, dock är han väl inte den vackraste men inga påtagliga exteriöra brister enl Heimdahl :) kommer trol att finnas främst på fryst...

Ja, colman är skimmel o ser väldigt fin ut men jag hittar ej möderne eller film ( iPhone o tunnelbana :)). Googlade men hittade ej ngt.

Senast ändrad:

Video finns på hans hemsida.Där finns även mödernet och andra upplysningar + barn

Senast ändrad:

Kompisens ska visst föla i mitten av april, så det var ju inte ett dugg sent! Om jag inte kommer ihåg det så kan du påminna mig då! :)

Åh, spännande!
Har tittat på filmer på honom och han ser ju väldigt trevlig & ridbar ut. Sen är jag alldeles för dålig på detta med hoppning för att kunna bedömma själva hoppningen...

Kompisen har sett honom hemma hos Jens Fredriksson och är helfrälst i honom. Jag tittade lite på honom till det Irco Mena-stoet jag hade som lämnade smått (och som jag skulle ha svenskstationerad hingst till) men där blev det Caressini L som förstahandsval, också stor snygg kille men jag vet inte om han ska vara i avel här i år?

Jag har sett Colmar på visning och han ser jättetrevlig ut. Bra grundgångarter och han ger ett mycket coolt intryck. Har pratat med en som ridit honom en del och han hade bara gott att säga om honom.

Varför inte Calido ?

Han stämmer in på alla kriterier, fast han är ju kanske inte den billigaste !

Det är inte intrycket jag har fått av honom. Såg honom ett par gånger i sommras och då var han ganska spooky. Skyggade för bommar och höll på.

Liknande trådar

Avel Behöver tips på hingststationer utomlands med bra villkor. Främst hopphingstar. Gärna tips på ädla snygga hingstar som ännu inte gjort...
Svar
15
· Visningar
1 525
Senast: Lea88
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 447
Senast: Nikan
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 409
Senast: Freazer
·
Avel Hade behövt lite mer information och tycke kring några hingstar jag tänkt till nästa säsongs avel. Temprament osv och ok gångarter...
Svar
10
· Visningar
1 367
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023