Hopphingst som förärver smått ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Galopphopp
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hopphingst som förärver smått ?

Du måste köra till DK för att betäcka med CB II, vill minnas att han inte står på EU-station. Importsemin annars, vilket jag uppfattat att du inte vill ha, dessutom är hingsten äldre med periodvis sviktande dräktighet åtminstone längre tillbaka.

Du måste köra till DK för att betäcka med CB II, vill minnas att han inte står på EU-station. Importsemin annars, vilket jag uppfattat att du inte vill ha, dessutom är hingsten äldre med periodvis sviktande dräktighet åtminstone längre tillbaka.

Nej då är han inget allternativ.. läste även lite mer om honom och tror inte det är vad jag söker ialla fall..

andra tips?

Jag har ju oxå en Nostradamusmärr men hon är 176 cm så han verkar inte nödvändigtvis ge smått, han har ju stort bakom i form av Nocturne... (hon är också dubbeltalang med 45 p hopp o 46 p dressyr som 3-åring). Nostradamus har inte varit i aveln sedan 1999.

Hennes avkommor verkar inte heller bli särkilt små, den 1:a e. Bocelli är 170 cm o nästa e. Baltimore är ju bara 7 månader men ca 135 cm nu. Den här gången har jag testat HipHop så får vi se var den slutar ;)
Det jag har lärt mig av Nostradamus var att gå bakåt i stamtavlan o se hur stora föräldrarna var/är. Då har jag letat efter hingst med jämn storlek bakom.
Bocelli har iof Don Schuffro o den sidan kring 170 cm men i övrigt är de kring 168 cm.
Baltimore har mer stort bakom men jämt kring 170 cm och
HipHops ligger lägre, kring 167 cm

Tittar man på bl a Tornesch så har han faktiskt rätt många riktigt stora bakom sig http://www.allbreedpedigree.com/tornesch

Jag har ju oxå en Nostradamusmärr men hon är 176 cm så han verkar inte nödvändigtvis ge smått, han har ju stort bakom i form av Nocturne... (hon är också dubbeltalang med 45 p hopp o 46 p dressyr som 3-åring). Nostradamus har inte varit i aveln sedan 1999.

Hennes avkommor verkar inte heller bli särkilt små, den 1:a e. Bocelli är 170 cm o nästa e. Baltimore är ju bara 7 månader men ca 135 cm nu. Den här gången har jag testat HipHop så får vi se var den slutar ;)
Det jag har lärt mig av Nostradamus var att gå bakåt i stamtavlan o se hur stora föräldrarna var/är. Då har jag letat efter hingst med jämn storlek bakom.
Bocelli har iof Don Schuffro o den sidan kring 170 cm men i övrigt är de kring 168 cm.
Baltimore har mer stort bakom men jämt kring 170 cm och
HipHops ligger lägre, kring 167 cm

Tittar man på bl a Tornesch så har han faktiskt rätt många riktigt stora bakom sig http://www.allbreedpedigree.com/tornesch

Ja det va mycket stort :D kanske inget allternativ heller då...

Liknande trådar

G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 455
Senast: Galopphopp
·
T
Avel Funderar på att till nästa år eventuellt ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl. (Blir mitt allra första föl i så...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: Tuva-Li
·
T
Trav Funderar på att till nästa år ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl. (Blir mitt allra första föl i så fall, så...
2
Svar
38
· Visningar
3 654
Senast: Maxkingen
·
M
Avel Hej, tänkte be om hjälp då jag tänkt betäcka mitt 16åriga halvblodsto till våren. Försökte redan i våras men de slutade i katastrof...
2
Svar
20
· Visningar
1 992
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka