Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan vara så att uppfödaren inte betalade levandeföl avgiften, och hon blev sedan registrerad i efterhand. Då hamnar dom där.
Tack för kommentaren om inavels%. Såg ett kallblodstravarsto till salu med drygt 10% så jag blev så konfunderad.
Slogum Björn hittade jag, han ser intressant ut och verkar ge mindre avkommor. Hur hittar man var hingstarna står någonstans, och om man måste åka dit med stoet eller om det finns möjlighet till insem?
Dock ska tilläggas att Slogum Björn inte har sådana problem som far hans.
Kan vara så att uppfödaren inte betalade levandeföl avgiften, och hon blev sedan registrerad i efterhand. Då hamnar dom där.
Hon är registrerad i 3:e avdelningen i stamboken där alla avkommor samlas som ej har godkänd stam. Ett sådant sto kan aldrig lämna en avkomma som får registreras i 1:a avdelningen eller STC oavsett hingst
Blev tipsad om Eder till henne och det var också endast denne som kom upp på skärmen när jag sökte hingst på Blodbanken.se
Eder!
Testade på kul med några ston på Blodbanken för att se vad jag skulle få för förslag. Varje gång kom endast Eder upp. Då tröttnade jag och skrev in namnet på vår valack. Gissa vem som rekommenderades..?
Dock ska tilläggas att Slogum Björn inte har sådana problem som far hans. Jag anser att du gör ett kanon val med Slogum Björn samt Överby stuteri. Kan bara ge massa +++++ till dem.
Vill du något mer så fråga gärna. Du kan även få ta del av våra privata bilder på Björn. Jag tog dem när vi var på stuteriet och lämnade vårt sto inför betäckningen.
mitt tips:Funderar på att till nästa år ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl.
(Blir mitt allra första föl i så fall, så jag har en hel del läsning och pluggande framför mig.
Känner mig helt plötsligt som en nybörjare igen. )
Men just nu blir jag alldeles knottrig av att klura hingstar, kan någon hjälpa mig med idéer...? Och hur jag ska leta?
Jag är för dåligt insatt i kallblodstravar-hingst-världen tror jag.
Finns ju massor av hingstar som är knas-snygga, men jag vet inget om temprament, storlek eller avkommor.
Mitt sto är e: Sjefen (NO) ee: Elding (NO) och
u: Åkres Gia ue: Troll Jahn (NO)
(Bra stam och blup 115 så hon känns rätt att ta ett föl efter.)
Önskar att avkomman blir lite mindre än vad stoet är (hon är 158 cm ca), vill hellre mer åt 148-152 cm.
Ska användas som ridhäst, så jag är mer intresserad av en lugn mindre hingst med stabilt psyke än en het tävlingsporsche.
Tips?