Hopphingst som förärver smått ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Galopphopp
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hopphingst som förärver smått ?

Ja hittills är det 5 reggade avkommor. Det kan ju faktiskt bli fler
(på 17 betäckta)

Kanske skall du ta en titt på Corland.
Vet inte om han nedärver extremt litet, men iaf de avkommr jag har träffat har legat mellan 159 och 165.

Har införskaffat Hingsboken! Helt låst med den hela tiden...
Är helt förälskad i Don Primero typiskt att en så snygg häst är dressyr häst! =0)

Tänk på att alla hingstar inte finns med i hingstboken. När jag kollade saknades t ex Feliciano och Lambourghini.

Kanske niveau som står på flyinge ? :) Har bra gångarter och hoppar bra :D

Kanske skall du ta en titt på Corland.
Vet inte om han nedärver extremt litet, men iaf de avkommr jag har träffat har legat mellan 159 och 165.

Jag har bara sett stoooora avkommer ;)

Tror du kan få svårt att hitta "hela paketet" dock. Algot hade ju 8 på trav som 4-åring, och kombinerat med hans egna hoppmeriter och prestationshärstamning kan det ju vara en bra kompromiss. Mamman (Amy) har dessutom riktigt bra gångarter, har för mig att hon hade dubbeldiplom på 3-års och har därefter varit placerad i Scandinavian Open i dressyr samt placeringar i msv hoppning. Att han dessutom har ett fantastiskt temperament gör ju inte saken sämre!

Tänk på att alla hingstar inte finns med i hingstboken. När jag kollade saknades t ex Feliciano och Lambourghini.

ja jag såg att jätte många saknades :( så det stod en hemsida man kune gå in på för uppdatering.. men givetvis va den under konstruktion :(

Tror du kan få svårt att hitta "hela paketet" dock. Algot hade ju 8 på trav som 4-åring, och kombinerat med hans egna hoppmeriter och prestationshärstamning kan det ju vara en bra kompromiss. Mamman (Amy) har dessutom riktigt bra gångarter, har för mig att hon hade dubbeldiplom på 3-års och har därefter varit placerad i Scandinavian Open i dressyr samt placeringar i msv hoppning. Att han dessutom har ett fantastiskt temperament gör ju inte saken sämre!

Han är riktigt fin :d har kikar en del på honom. nej man kan inte få allt :D men så nära som möjligt är aldrig fel :p

Mina spontana förslag är New Balance(-1,7), Magini(-0,4), Feliciano(-1,9), Hip Hip(-1,0) och Lambourghini(-1,0).
Men även Dirco Hästak (-2,5 i blup), Szkopul (-2,3)

Mina spontana förslag är New Balance(-1,7), Magini(-0,4), Feliciano(-1,9), Hip Hip(-1,0) och Lambourghini(-1,0).
Men även Dirco Hästak (-2,5 i blup), Szkopul (-2,3)

Hon har precis haft ett föl efter Lambo, blev jätte fin med 47p
men hade varit kul att prova någon annan´:) dessutom har jag tagit Lambo på mitt andra sto också :D men han är vacker och har ett gudomligt temprament!

Trevligt!
Jag fick äran att se New Balance hoppa på bocken i somras, och jag blev överraskad över hur elegant och snygg han var. Har själv missat honom tidigare. Har läst mycket positivt om honom, hur tänker du om honom?
/U

Trevligt!
Jag fick äran att se New Balance hoppa på bocken i somras, och jag blev överraskad över hur elegant och snygg han var. Har själv missat honom tidigare. Har läst mycket positivt om honom, hur tänker du om honom?
/U

Han är rätt fin. Fick inte super omdöme av testryttare i dressyr och fick avbryta i hoppning. vill gärna veta lite mer.. Men fick rätt bra omdömen på gången.
Kan inte hitta hans resultat för temprament och hoppning dock..

Trevligt!
/U

Hittade iofs blup på honom men ville hittat mer..

Det blir förvisso dubblering av Utrillo några led bakåt, men det kanske inte gör så mycket - varför inte ta en titt på Magini innan han lämnar in för gott (född 1982...)? Han har gångarter att vara avundsjuk på (ÄLSKAR hans bakbensaktion :love: ), egna meriter i internationell svår hoppning och har lämnat avkommor i svår klass i både dressyr (exv Briar....) och hoppning (t.ex Millstone och Zattelit).

Håller med om att Magini lämnat bra, och jag gillar verkligen honom också (En hingst som verkligen var "före sin tid".)
MEN vill varna lite för att dubbla Utrilloblodet, enbart för att de hästar jag träffat på som har Utrillo i flera led har blivit stora.

Det har jag inte tänkt på.. Väldigt många svenskstammade SWB har ju Utrillo ett par gånger i stammen. Man kanske kan använda sig av det om man vill ha upp storleken (har för mig att han själv ligger - på mkh i blup).
/U

Håller med om att Magini lämnat bra, och jag gillar verkligen honom också (En hingst som verkligen var "före sin tid".)
MEN vill varna lite för att dubbla Utrilloblodet, enbart för att de hästar jag träffat på som har Utrillo i flera led har blivit stora.

Bra att veta :laugh:

Liknande trådar

G
Avel Jag har ett Fux (något stickelhårig)sto på ca 166 imkh. Hon är E: Beach Boy- Zeus U: Pans Kaprifol- Kaliber-Utrillo Helt...
2
Svar
38
· Visningar
4 455
Senast: Galopphopp
·
T
Avel Funderar på att till nästa år eventuellt ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl. (Blir mitt allra första föl i så...
Svar
8
· Visningar
1 643
Senast: Tuva-Li
·
T
Trav Funderar på att till nästa år ta ett föl på mitt kallblodstravarsto om allt vill sig väl. (Blir mitt allra första föl i så fall, så...
2
Svar
38
· Visningar
3 654
Senast: Maxkingen
·
M
Avel Hej, tänkte be om hjälp då jag tänkt betäcka mitt 16åriga halvblodsto till våren. Försökte redan i våras men de slutade i katastrof...
2
Svar
20
· Visningar
1 992
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka