hopphingst som förädlar och har super galopp?

Sv: hopphingst som förädlar och har super galopp?

Kompisens sto väntar på föl e: Click and cash. Blir kul att se vad det blir! :)
Brukar han lämna stort?
 
Sv: hopphingst som förädlar och har super galopp?

Håller med om att LL är lite outnyttjad - har sett ett par riktigt fina hopphästar efter honom, ädla och med riktigt klipp i språnget. Han har ju dessutom en ganska jämn nedärvning enligt blup, bara gröna staplar.

Vet att det här är en liten oaktiv tråd för tillfället, men kan tillägga att jag har ett Last Liberty sto. Fantastisk temperament, hoppar väldigt bra och har väldigt trevliga gångarter. Hon är har en ngt kort rygg, och bra benställning. Lätt och ädel i typen. Kan absolut rekommendera honom!:bow:
 
Sv: hopphingst som förädlar och har super galopp?

För mig är tråden ff. Spännande, då det är dags att planera för nästa säsong :) förra säsongen kämpade jag i månader att få dräktigt med Toulouse, då det kändes som en spännande kombination, men tyvärr :( i år tänker jag click and Cash till mitt sto e-cortez, med mkt fullblod på mödernet. Helst hade jag hittat en "komplett" hingst på färskt med Calido-Lord blod, det vore optimalt, men vågar inte prova fryst på henne.
 
Sv: hopphingst som förädlar och har super galopp?

Jag har oxå haft ett LL sto , vilken häst!
Går 135 hoppning nu med sikte på högre, hade antagligen gått längre med en mer erfaren ryttare.
Red själv in henne, aldrig haft en så okomplicerad häst men det tog hon dock igen när hon blev lite äldre o fick egen vilja ;)
Nu är hon väldigt skarp.
Gått mvs dressyr med massor av placeringar men la sedan det på hyllan då ryttaren hellre hoppar.
En väldigt komplett, smidig o smäcker häst, trots att hennes mamma var den riktigt gamla grova typen, som imponerar på de flesta!l
Hade LL passat till mitt nuvarande sto hade jag inte tvekat en sekund att betäcka med honom!
 
Sv: hopphingst som förädlar och har super galopp?

Lite sidospår från TS, men jag kan inte låta bli :p
Har gillat LL sen lång tid tillbaka men jag sålde ändå min uppfödda LL valack när han var 3 år för "njae, den blir nog i mellanmjölken..."

Men 1 1/5 år senare köpte jag en ny och han är heeelt fantastisk. Stor (175 cm) men vilken ridbarhet och vilken hoppkapacitet! Jag väger typ 60 kg och rattar runt honom på sytråd. Han har en kanongalopp som kan regleras i oändlighet och har varit bärig sen han var 4 år och knappt riden. Har även sett den jag sålde vid ett par tillfällen och den är i samma kaliber.
Nu har jag inga egna avelsston kvar, men hade lätt kunna köpa ett lämpligt för att betäcka med LL...
 

Liknande trådar

Avel Jag har ett rejält sto e- Robin Z- Cortez. Hon ser ut som en typisk Cortez häst med snygg hals och överlinje. Hon är både hög och rejäl...
Svar
4
· Visningar
1 324
Senast: KickiH
·
Avel Har lite lösa funderingar på att ev betäcka mitt xx sto. Be my chief - music streak. ca 161 cm...
2
Svar
21
· Visningar
3 127
Senast: rostad
·
Avel Mitt sto är skadat och nu måste jag snabbt bestämma mig för hingst om jag ska hinna betäcka. Jag vill ha massa förslag! Sto: Aerline...
Svar
17
· Visningar
2 255
Senast: Zog
·
L
Avel Har ett prestationsto som nyss är inköpt för att producera den ultimata hopphästen .:bump: Den tänkta avkomman ska om inte...
Svar
1
· Visningar
1 245
Senast: Laahra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp