Hopphingst + Bra gång + Underbart Psyke + Lämnar smått = omöjligt?

Sv: Hopphingst + Bra gång + Underbart Psyke + Lämnar smått = omöjligt?

Jag gillar både Dirco och Acacio. Jag hade nog valt den av dom med bäst dräktighetsresultat eftersom det är första gången för stoet. Eftersom båda passar bra in på dina kriterier:).

Då skall jag kolla med Skästa om priset på Acacio :)

Dirco är ju liten och lämnar smått, så han ligger topp 3 bland de hingstar som jag funderar på, so far.

Jag kom att tänka på en annan hingst från samma ställe som Dirco, nämligen LillCotte. Vet inte hur han nedärver storlek, men hoppa kan han, bra gång har han och verkar helt underbar att ha å göra med (sett honom live på nära håll)

Hade gärna använt honom om jag hade haft ett sto :love:

Lambourghini (ej rättstavat antar jag) men han stämmer in på alla dina kriterier!:idea:

Iowa har haft kass kvalité på TAI, men vet inte hur FAI ser ut. Käck lite ponnylik hingst annars.

Han hade jag inte ens tänkt på tidigare.. (fått för mig att han var skimmel :o)

Han är ju större än Dirco, men helt klar trevlig och sen till ett mycket bra pris. Skall se om jag kan rota fram mer info om temperamentet.

Vad roligt! Jag var spekulant på henne och hade bokat henne till ett visst datum men fick jag ett jobb som innebär långa pass och resor så jag avbokade henne. Kul att se vad som hände med henne. Jag var tom så långt att jag var på väg att leta upp köparen och fråga om jag fick köpa henne efteråt ;) Så ligger det inte till i dagens läge så du kan vara lugn ;)

Så nu är jag nyfiken. Hur är hon? Vasst psyke säger du, hur märker du det? Är hon lättlärd? Kan du lägga in någon bild på henne?

Jag hade nog valt Dirco!

Jag skulle ta en titt på Saint Amour om jag var du, Stakkato brukar ju kunna ge smått och ingen betvivlar väl att hoppförmågan finns. Han verkar vara en hingst med stort hjärta.

Jag skulle inte välja Dirco, då han själv såg ganska begränsad ut och då han inte heller har lämnat något av större värde. Vill du ha Irco Mena-blod skulle jag hellre gå direkt på källan, eller välja So What. Han har nog aningen för få avkommor för att det ska gå att säga något säkert om storleksförvärvningen, men kommer ju ur liknande stam som Dirco.

Last Liberty som någon föreslog är inte heller ett dumt alternativ.

Ring Lambourghinis ägare och fråga!

Använde honom själv för några år sen och var bekymrad för att han inte hade löst licens men ringde och så ordnades det snabbt:)

Avkomman blev högställd och ädel (mamma är ädel men något lågställd), vaken och lättlärd, okomplicerad att ha att göra med, luftig i gången, välbalanserad, spänstig och kvick. Dock är han rätt stor för sin ålder, ca 160 och två år gammal. Mamma är 166, morfar 165 och mormor 169.

Skulle du vara intresserad av szkopul har jag snart en sån också;)

Saint Amour är en av mina 2 drömhingstar!!!
Men han står ju tyvärr på fryst, vet inte om jag vågar det på en förstagångare??

Skall kolla upp So What. Är ju eg inte ute efter en viss blodslinje, utan mer ett bra temperament + "liten" storlek

Sätter upp en pinne till på Last Liberty :)

So what tror jag bara finns på fryst. Han har ju gått export USA.

Får ta och ringa och kolla i så fall.

Szkopul börjar väl bli lite gammal, och det för mina tankar vidare till dräktighetsprocenten..
Hur/var kan man kolla upp den för varje hingst för 2009??
Vill ju ha färska siffror, somliga har ju med den på sina sidor, men det kan vara 4-5-6 år sedan.

Skoj!! :)

Svarar dig i ett PM.

HIP HOP 1045 hade jag tagit.
Har sett mycket bra avkommor. Väldigt trevliga och mycket bra gång också.
En kompis har en avkomma som är riktigt snygg, hoppar kanon och har väldigt taktfasta och luftiga gångarter.
Många verkar ha något emot honom, vilket jag inte förstår :confused:

Väldigt fin hingst iallafall! :D

Saint Amour i all ära, men han faller kraftigt på kriteriet bra gång. Han travar som en skadeskjuten kråka.

asch då...
Men som sagt, Saint Amour är inte med på listan över realistiska val.

Men nån som travar desto bättre är Contendro... Vilken trav :love:

Får ta och ringa och kolla i så fall.

Szkopul börjar väl bli lite gammal, och det för mina tankar vidare till dräktighetsprocenten..
Hur/var kan man kolla upp den för varje hingst för 2009??
Vill ju ha färska siffror, somliga har ju med den på sina sidor, men det kan vara 4-5-6 år sedan.

Tyvärr är inte sånt "offentligt" utan det är varje hingstägaren eget val om de gör den offentlig eller ej, precis samma med seminstationerna.

Vad gäller hingstarna så släpper ASVH varje år en lista på antal betäckta ston, men det är ju rätt orelevant i fertilitets frågan..

asch då...
Men som sagt, Saint Amour är inte med på listan över realistiska val.

Men nån som travar desto bättre är Contendro... Vilken trav :love:

Såg du att du fick pm av mig också förresten? :)

Japp, det såg jag. Svarade dig också via PM, hojta om du inte fått det för jag ställde nog en fråga eller två :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• kattförsäkring
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Tillbaka