HoppClinic

FT_ryttare

Trådstartare
PÅ fredag o lördag ska vi ha hoppclinic på vår ridklubb ochjag ska vara med i en grupp.
hur brukar dom lägga upp clinics??
har varit med på en tidigare för Markne men de var ju mer som en träning fast med MAssor av människor på läktaren!!!

i helgen blire för Lotta Björe.. nån som tränat för henne???
ska iaf bli väldigt roligt o få vara med =D

Sv: HoppClinic

FT_ryttare skrev:
PÅ fredag o lördag ska vi ha hoppclinic på vår ridklubb ochjag ska vara med i en grupp.
hur brukar dom lägga upp clinics??
har varit med på en tidigare för Markne men de var ju mer som en träning fast med MAssor av människor på läktaren!!!

i helgen blire för Lotta Björe.. nån som tränat för henne???
ska iaf bli väldigt roligt o få vara med =D

För dig som rider är det ju ingen skillnad om det är vanlig träning eller en clinic. En clinic är ju till för att de på läktaren ska kunna ta del av träningen, kunna se hur man löser olika situationer med olika typer av hästar, som har olika åldrar och utbildningsnivåer.

/I

Jag har ridit för henne en del. Dels regelbundet för jättelänge sedan och på senare tid någon enstaka tvådagarskurs.

Bra övningar och engagemang. Kanske aningen "strängare" nu på senare år, men absolut inte på ett otrevlig sätt. Tror säkert att du bli nöjd.

Jag har inte varken sett träning eller ridit för Lotta men har en kompis som gör det så fort tillfälle finns. Hon tycker att Lotta är super att rida för..

attt hon e sträng är inget problem för mej..hellre att dom säger vad dom tycker än att dom smörar o förfinar de hela bara för att vara rädd för att såra någon..

ikväll e d iaf clinicen.. KUL =D
e så hoppsugen!!!!

FT_ryttare skrev:
attt hon e sträng är inget problem för mej..hellre att dom säger vad dom tycker än att dom smörar o förfinar de hela bara för att vara rädd för att såra någon..

ikväll e d iaf clinicen.. KUL =D
e så hoppsugen!!!!

Hur gick det på clinicen?
/I

det gick bara bra!!!

väldigt trevlig att rida för. genomtänkta övningar och bra på att förklara så även dom små ponnybarnen förstod.
bestämd men inget hets eller skrikiga instruktioner vid stopp o rivningar osv.. utan bara lugnt o sansat gick hon igenom .
så tycker hon var kanon o rida för. hoppas få göra de flera gånger.

så jag är jättenöjd. fick bekräftat att ja jobbar åt rätt håll hela tiden och att jag var snabb i huvudet och såg vad jag måsta göra o tog beslut snabbt.
Skänkeln kunde ja passa lite så den inte åker för långt bak i språnget men trodde att de skulle försvinna om ja längde lädrena 1 hål.. fast eftersom ja sitter på minihäst så måste ja ha så korta annars känns de så konstigt o de förstod hon.

men helt klart e jag jättenöjd :banana:

Liknande trådar

Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 978
Senast: Sesca
·
Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 065
Senast: Krumben
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 854
Senast: Lhas
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar