Hoppar stort

Sv: Hoppar stort

Att hästen trampar om kan bero på att han är osäker på var han har dig, att du är ostadig i sitsen och att han inte har en tillräckligt bra galopp.

Öva mer på balansen med lätt sits i trav samt lättridning där du står upp två steg och sitter ner i ett. Då får du en stadig sits och sedan kan du jobba mer på galoppen så du känner att den blir stunsig och reglerbar.

Kul att du har en tävling att träna mot.

Uppdatering!

Vi har ännu inte tävlat, bara några träningstävlingar, där vi gick clear round på 70 cm. :cool:

Det går framåt hela tiden! Nu hoppar vi banor på 1-1,10, vi har varit på terrängträning och igår på träningen bjöd han själv på hinder! :banana:

"Stor-tränaren" (som kommer var 3:e vecka och som vi tränat 4 gånger för) tyckte att hästen såg jättefräsch ut, och att jag red mycket bättre. :love:

Dock måste jag fortsätta träna på avståndsbedömning. Har fått i läxa att lägga ut bommar på ridbanan och träna anridningar. To be continued...

Ta fram händerna långt fram och titta långt bort när du hoppar. Sen kan du tänka på att vara "lätt i rumpan" emot hindret, typ 3punkts sits några meter innan hindret, då hänger du med lättare.

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 109
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 474
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 168
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 202
Senast: lirco11
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar