Hoppar någon sin Travare ??

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare High_Fever
  • Startdatum Startdatum
Sv: Hoppar någon sin Travare ??

Nafayette skrev:
Eller annars ÄTER hon upp häcken, DRICKER upp vattengraven och SKROTAR staketet..
BACKAR sig ur oxern och VÄGRAR samarbeta vid trippelkombinationen.. Raserar muren gör hon också...

AM :devil:
Nej nej, du blandar ihop det... det är ju JAG som gör det :idea:

Den som inte tränar hoppar jag uppsuttet och löshoppning.

Den som tränar löshoppar enbart, utom enstaka pinnar i skogen kanske. Han tar så stora språng och jag orkar inte lära honom sånt just nu.

Humelibumlan skrev:
Humlan älskar att hoppa, problemet är att hon blir lite väl ambitiös och bjuder på vad som helst, en tall, ett hus, en bil? :crazy:

Aj ajj... Ja det är ju inte bra om hon hoppar mer än hon kan/får... Men det är där du kommer in i bilden o får hålla ordning på ekipaget :o :D ;)

Min Radimir (kallblod), som nu betar på de evigt gröna ängarna, startade från tre till tolv års ålder på travet. Från det år han var fyra tävlade han även framgångsrikt i både hoppning och dressyr, samtidigt som han startade på travet. Dressyr medelsvår B, hoppning lätt A. Han var några år ankare i ett div.II lag i hoppning. Han fick sluta sina dagar 25 år gammal förra hösten men visade i en blåbärshoppning tidigare det året att takterna fortfarande satt i med två felfria rundor med olika ryttare. Han har segrat i samtliga dicipliner på en och samma månad och jag glömmer aldrig en sommarvecka i mitten på åttiotalet så vi startade upp med en tredjeplats på Bergsåker på torsdagen, fortsatte med en andraplats i hoppning på lördagen, segrade i dressyr på söndagen och avrundade det hela med en andraplats på Östersund på tisdagen. Han levde och var frisk och fräch in i det sista, med jag valde att ta bort honom innan vintern förra året då han pga ålder fick problem med sina leder. Så hoppa du!

Montéryttare skrev:
Aj ajj... Ja det är ju inte bra om hon hoppar mer än hon kan/får... Men det är där du kommer in i bilden o får hålla ordning på ekipaget :o :D ;)
Vaddå?? Hur menar du??:confused:
Jag är den där klutten som sitter ovanpå och hoppas på Gudskelov. ;)

Humelibumlan skrev:
Vaddå?? Hur menar du??:confused:
Jag är den där klutten som sitter ovanpå och hoppas på Gudskelov. ;)

Att hon inte får börja med att hoppa hinder, höga som bilar... utan att ni kanske måste börja lite lägre :D och att det är du som besämmer hur högt/lågt humledumle ska hoppa :o ;)

Montéryttare skrev:
Att hon inte får börja med att hoppa hinder, höga som bilar... utan att ni kanske måste börja lite lägre :D och att det är du som besämmer hur högt/lågt humledumle ska hoppa :o ;)
Jasså? Tja, jag bestämmer ju inget annat, men jag kan ju fråga henne om det är ok! ;) :angel:

Humelibumlan skrev:
Jasså? Tja, jag bestämmer ju inget annat, men jag kan ju fråga henne om det är ok! ;) :angel:

Morot på metspö framför snoken så kanske du kan styra;)

Jag har börjat med morot så fort hästeländet gör halt... Så från suuuper räser til en bromskloss som vänder på skallen o nyper i tårna på mig som protest över att morisarna e slut :o :D :angel:

Dixy är tävlad 1,10 med en tidigare ägare och min syster har tävlat 60-70 cm CR felfritt och 80 cm med 4 fel. De rider även hopplektioner på ridskolan här i stan och både tränaren och de övriga är väldigt imponerade över dem. Hemma hoppar både jag och min syster banor på 1,00 - 1,10 med honom :smirk:

Startar hon regelbundet på travet samtidit? :) Det är riktigt duktigt!

Montéryttare skrev:
Morot på metspö framför snoken så kanske du kan styra;)

Jag har börjat med morot så fort hästeländet gör halt... Så från suuuper räser til en bromskloss som vänder på skallen o nyper i tårna på mig som protest över att morisarna e slut :o :D :angel:
Humlan tycker inte om morötter :crazy:

Humelibumlan skrev:
Du, det undrar jag oxå...:crazy: Hon gillar att springa fort :banana:

Hehe.. springa fort... det är ju toppen, bara o hålla i sig då :o :D

Du får väl blunda om det går för fort ;) :rofl: :rofl:

Jag tränade hoppning med min travare vi kom ända upp till 1 m ( okej inte så mkt, men ändå ) och han vann faktist sin första tävling. men sen äre så att han är inte som "vanliga" travare när det gället att hoppa, han hoppade som en gud. helt underbart snyggt å bra. och han älskade att hoppa. snabb som attan och riktigt vändbar, men fick tyvärr sluta, pga att han vart sparkad å går nu bara som sällskap/promenad :(

han har väl tävlat 5 ggr tror ja :d vann två av dom ;) fast då vare iof bara lätta tävlingar, typ upp till 80 cm, i stallet :D

Jag har tävlat upp till LA med min förra travis (D-ponny), fick ett par segrar & nån placering i LA.
Min nuvarande travis har inte fått hoppa på några år men tidigare tävlade vi upp till 1,20 (segrar & plac upp till 1,10).

Humelibumlan skrev:
Ja, det var ju det jag sa från början- Jag är klutten ovanpå som ber om Gudskelov ;) :p

Frågan är om någon som vuxit sig över "ponnymåttet" kan räknas som en klutt på Humlan??? :angel: ;)

Sen vem som bestämmer, det är så klart en annan sak... :D

Liknande trådar

Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: Cattis_E
·
Tävling Min häst är otrolig fin och hoppar super på träning och hemma men på tävling blir han så spänd ,bockig och så fort någon rider förbi han...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Hästvård Undrar om noen har hatt inflammasjon eller annen skade i laddet mellan scapula og humerus i frambenen? Aven annen problematik der? Har...
Svar
3
· Visningar
242
Senast: Jeps
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
719
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka