C
CarolineB
Hej! Tänkte be om lite råd om hur jag ska göra med min kära D-ponny. Hon är 8 år o har gått LA som 6åring, som bäst med ett nedslag. Men av ngn anledning började hon stanna, o har inte vart speciellt motiverad till att hoppa sedan dess. Hon kan varva hur fina hoppträningar som helst, då hon hoppar med sån otrolig bjudning, med andra där man verkligen får kämpa för att få henne över 80cm. Tävlingarna har ju inte heller gått ngt bra, hon hoppar ofta fint på framridningen för att sedan helt "dö" när hon kommer in på banan. O då vill hon knappt gå ifrån ingången. Jag har försökt undersöka alla möjligheter till varför hon gör så. Hon är kollad hos veterinär iår o de hittade ingenting. Förra året gick jag ner i klasserna o hoppade LC,LB lokalt. Ibland gick det, ibland inte. Har funderat på att omskola henne till dressyrhäst, eftersom hon har bra gång.
Vad tycker ni jag ska göra? Är det lönt att fortsätta hoppningen med henne? Ska jag be ngn annan rida henne? Hon gick väldigt bra som 5åring ska jag väl tillägga, med flera felfria LB o inte ett enda stopp!.
Tacksam för råd!
Vad tycker ni jag ska göra? Är det lönt att fortsätta hoppningen med henne? Ska jag be ngn annan rida henne? Hon gick väldigt bra som 5åring ska jag väl tillägga, med flera felfria LB o inte ett enda stopp!.
Tacksam för råd!