Lollan
Trådstartare
Jag har ett stort problem i hoppningen som gör att jag rider för sakta. Grejen är att när jag tycker att jag rider helt normal hopp-galopp så går det typ hur sakta som helst, när jag kollar på videon efteråt. Sen har jag också ett problem som gör att när jag kommer in till ett hinder och ser att jag ligger fel får jag typ panik och börjar nappa med händerna, och så blir allt bara dåligt, och oftast om det blir så så hamnar vi nära hindret... Det är inte såhär med bara en av hästarna, utan det är nästan exakt likadant med bägge två, enda skillnaden är att den ena är lite mer framåt än vad den andra är.
Det kanske är lätt för er att bara säga ; det är väl bara att rida fortare, men när jag håller det tempot så känns det så okontrollerat och som att vi kommer intill på långa språng... Jag är inte rädd för att rida fort eller så, men däremot är jag nog innerst inne rädd för att det ska se okontrollerat och dåligt ut...
Är det nån som har tips på hur jag ska jobba bort det här?? (om nån nu fattar nåt av det jag har skrivit...)
Det kanske är lätt för er att bara säga ; det är väl bara att rida fortare, men när jag håller det tempot så känns det så okontrollerat och som att vi kommer intill på långa språng... Jag är inte rädd för att rida fort eller så, men däremot är jag nog innerst inne rädd för att det ska se okontrollerat och dåligt ut...
Är det nån som har tips på hur jag ska jobba bort det här?? (om nån nu fattar nåt av det jag har skrivit...)