Hoppar av tidigt

A

anla91

Jag är medryttare på en häst som har varit travare, men som aldrig har startat. Hon är nu 22 år men pigg och i bra kondition. Efter att hon blev halt förra vintern, så är hon inte hoppad på två år. Men nu har jag börjat lite lätt med henne, bara 40 cm och bommar på marken. Men även fast det är så lågt så hoppar hon av jättetidigt. Vad kan man göra åt de? Och varför gör hon så, kan det vara för att hon har tävlat i hoppning 1.20 och är van att hoppa av tidigt?
Jag skulle bli jätteglad för svar :)

Sv: Hoppar av tidigt

Du måste hjälpa henne. Hon ska vänta på dig.....(lättare sagt än gjort, kan jag tänka)

Prova med att lägga ut hjälp bommar på marken innan hindret. De ska ha galoppsprångsavstånd mellan. Lägg några så att ni hittar takten, hon får inte smyg öka galopplängden.

Funkar inte det så börja med trav bommar innan ett lågt kryss/räcke.
Det viktiga är takten i steget.:)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 473
Senast: Grazing
·
Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 118
Senast: zarmino
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
22
· Visningar
3 308
Senast: lirco11
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka