Hoppa med PRE?

R

RonniGirl

Jag har en andalusier som jag funderar på att hoppa in... Men jag funderar på om andalusier fungerar som hopphästar? Är det någon som har ngn erfarenhet av att ha hoppat just andalusier så kan ni väl gärna ge mig tips? Detta är ju bara funderingar, han kanske inte ens tycker om att hoppa.... :D

Sv: Hoppa med PRE?

Jag har en andalusier som jag funderar på att hoppa in... Men jag funderar på om andalusier fungerar som hopphästar? Är det någon som har ngn erfarenhet av att ha hoppat just andalusier så kan ni väl gärna ge mig tips? Detta är ju bara funderingar, han kanske inte ens tycker om att hoppa.... :D

På ett ställe där jag red förut har dom andalusier som dom hoppar med..
Du kan ju testa att löshoppa den lite först och se hur den reagerar.

hejsan

Alla hästar kan väl hoppa. Senär det ju frågan om de är bra på de....:angel:

I vårt stall har vi andalusier som hoppar. Och en del tävlar oxå hoppning med framgång, men de är kanske inte en ras att statsa påför svårklass hoppning....:d

Lycka till med din andalusier
De e den bästa rasen!!!;)

Tack! Jo men särskilt höga klasser hade jag inte tänkt mig heller... aja... ska skaffa bommar nu och så, sen så får vi se om han tycker det är skoj eller inte... :)

Jag red en lektion för Lotta Björe på Strömsholm på en lektionshäst som var PRE,vi hoppade ca 120. Han hette New Wave har jag för mig, om du vill kolla med Strömsholm. Sen vet jag en som tävlade 130.

Hoppade in min PRE i vintras och kan meddela att mitt lilla PRE sto är den första häst som hoppar snyggt över allt jag styr på och taxerar och byter galopp om det behövs. Planeras gå lokal klasser i sommar och i höst börjar terrängträningarna, så du behöver inte oroa dig.

Lycka Till:)

Ska försöka ta lite bilder:) ska hoppa nästa helg, men väntar ni lite så kan vi fixa fina bilder då vi ska till flyinge på hoppkurs i juni :)

Mamma tog ett kort idag (visserligen med mobil) så jag ska försöka få ut det på buke ikväll/imorgon. Vi hoppade inte så högt idag men ett litet smakprov kommer iaf.;)

sådär: :)

Dunahoppning.jpg

Liknande trådar

Foder & Strö Vill börja ge min pålle pre- och probiotika och min equiterapeut tipsade om Probihorse Vital. Men läser att den inte får ligga i blöt...
Svar
12
· Visningar
600
Senast: skiesabove
·
Ridning Hej hallå. Lite pinsamt men måste ändå fråga, har någon några bra grundläggande övningar för att hoppningen ska gå bättre? Jag har...
Svar
2
· Visningar
158
Hundträning Hej alla! Jag skulle vilja börja träna uppletande och nosework eller specialsök (röd Kong) med min hund och har ett par funderingar som...
Svar
16
· Visningar
985
Senast: Kakis
·
Ridning Hej allihopa! 😊 Jag är ny här och skulle gärna vilja höra era tankar om något jag funderat mycket på. Jag är relativt ny på det här med...
2
Svar
22
· Visningar
1 824
Senast: Kajsalisa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?