Jeg har tenkt å begynne å hoppe med min, må bare ha en sal som passer først! Men jeg har et problem; hesten bremser kraftig opp når jeg lener meg fremover, og man må jo lene seg litt fremover rett før/ i det hesten tar sats? Så jeg har ikke fått til å hoppe på tur med han en gang, men det har mine medryttare greid! Jeg red mye sprang før, på fjordinger. Medrytterne mine har kun ridd islandshest, så de kan ikke så mye om hopping, kanskje lener de seg derfor ikke fremover, og derfor får de til å hoppe med hesten min?
Jag har tänkt börja hoppa med min, måste bara ha en sadel som passar först! Men jag har ett problem; hästen bromsar upp kraftigt när jag lutar mig framåt, och man måste ju luta sig lite framåt när hästen tar sats? Så jag har inte fått hoppa med honom någon gång, men det har mina medryttare gjort!
Jag hoppade mycket förr på fjordingar. Medryttarna mina har bara ridigt islandshäst så dom kan inte så mycket om hoppning, kanske lutar de därför sig inte framåt och därför får dom hästen min att hoppa?
(hoppas jag översätt rätt)