C
CarenSidney
Kan man hoppa med bomlös sadel?
Allstå inge högt utan bara skutta?
Senast ändrad av en moderator:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kan man hoppa med bomlös sadel?
klart man kan men jag gillar det inte, mest för att stigläderna sitter lite längre bak så jag inte får tillräckligt med stöd men är man van vid en stübben så blir man lite kräsen hade en bomlös på en "platt tinker" jag red ett tag, det var ju rejäl padd under givetvis och inga höjder heller.
nä precis,har ju såklart inte tänkt hoppa någe högt:smirk:...
funderar på den här sadeln, den ser lite mer ut som en vanlig sadel... http://grand-prix.se/product_info.php/products_id/4918?sid=37b046d363cf587523419a1675be8181
så länge det inte är något besvär för hästen så ser inte jag något hinder i att rida bomlöst var försiktig för att unvika feltryck bara bra pad rek. men ring och rådfråga en sadelutprovare de brukar jag göra.
Jag fick hoppa en hel lektion i en Barefoot Cheyenne, eftersom ridlärarna bytt plats med varandra och det egentligen skulle vara dressyr. Men det gick alldeles utmärkt, sånär som på att jag blev jättetrött i benen av att inte ha något knästöd. Du känner ju din häst, så du ser ju om han ogillar det eller får "ont".