Hoppa islandshäst?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Z

zachncody

Hejsan.

Flera personer jag känner säger att Islänningar absolut inte kan hoppa! Någon som kan motbevisa genom att lägga upp en bild eller film när isisen hoppar? (menar alltså typ lätta hinder som 70-80, inte 150...) :bump:

Sv: Hoppa islandshäst?

Senaste bilderna på Brandy

Vet inte riktigt vad hindret ligger på här...
27148408.jpg

Här ligger det på ca. 70 tror jag
27148202.jpg

Och 1 m
27148135.jpg

Låter som att du har grymt okunniga kompisar :angel:

Lite dålig kvalité på bilden, men hoppa kan han allt!
Islandshästen Vinur

28301598.jpg

Låter konstigt.
ALLA hästar kan ju faktiskt hoppa, vissa bättre/sämre än andra givetvis.
Men alla kan hoppa.

Har tyvärr inga bilder här men kan testa lägga upp sen, min Tildra hoppar 120banor, hon är 133 :p, hoppar en meter från stillastående utan problem. och från tölt :d

Alla hästar kan ju hoppa.. finns hbl som hoppar som kråker... jag har en islänning som tokälskar att hoppa.. men har väl inte den bästa tekniken bara.. men över kommer hon konstigt nog=)=)

Det roliga är att över staket kan hon hoppa fint som ligger på 120-130 när hon tröttnat på paddocken vid löshoppning:rofl:

Bara okunniga människor som säger att en viss ras inte kan hoppa...

alla hästar kan hoppa men alla har såklart olika förutsättningar så vill man satsa på hoppning kanske man köper en mer lämpad häst för just det.

Jag har hoppat med 2 isisar som varit riktigt bra, den ena vann jag en 80cm (LC) på men jag tävlade henne bara några ggr men hon var jätte duktig.

Den andra är bara 6 år och henne har jag hoppat några gånger med men hon har bra teknik och väldigt bra galopp.

Ska se om jag hittar några bilder

Jag vet en häst som inte kan hoppa. Har aldrig sett honom hoppa. Han har blivit riden på isländskt vis allt för länge för att kunna det :P Fast det är möjligt att det kan gå om man blir tillräkligt envis :)

Toppur frá Eyjolfsstödum

Avkommorna verkar dock inte ha några problem med att hoppa x)

Eftersom du söker motbevis så finns det många trådar i samma ämne om du använder sökmotorn.
Jag stänger därför den här tråden.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 513
R
Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
1 063
Senast: Squie
·
  • Artikel Artikel
Dagbok För längesen gick undertecknad in på en bilfirma och spontanköpte en ny bil. Jag behövde inte tänka så mycket på pengar på den tiden...
Svar
6
· Visningar
689
Senast: cassiopeja
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 554

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka