Hopp-VM i Herning

Jag såg att hästen efter gjorde lite likadant men tillräckligt för att det kändes mera som att hästen var lite försiktig. Men just Schweiz hade väldigt tydliga baksparkar, tyckte att det var en viss skillnad.
Ja, det har du säkert rätt i. Jag är väldigt nyfiken på om det förekommer som helt naturlig, individuell hoppteknik eller om det endast sker som reaktion på obehag. Vet att någon här var säker på att det är det senare, men hade velat nörda lite.

Jag är en n00b men det är väl inte så himla snyggt när hästen liksom kastar upp med huvudet? Håller ryttaren igen hästen då?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Hitta på ett eget efternamn?
  • Sånger som du hatar
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur