Hopp-VM i Herning

Ser ni också FEI-grafikerna? Det där var jättesnyggt nyss under Jana Wargers ritt när de lade in grafiker som visade dimensionerna på hindren de hoppade.

Senast ändrad:
Inte bara svenskarna, Ehning och Stargold var ju i och klonkade många fler hinder men rundan kallades ändå perfekt;)
Aha, snabbkollade ikapp i första pausen. Reagerade bara på att de pratar om att det var så nära felfritt det kunde bli (för Malin) och jag tänkte att det var ju minst lika nära 8 fel. Dock mycket bättre än igår, såklart.

Potentiellt jättedum fråga från en icke hoppryttare, men vissa hästar gör ju som en liten ”spark” med bakbenen över hindren, är det orsakat av skydd eller är det en naturlig teknik?
Tycker jag sett vissa hästar hoppa så till och med på unghästauktion, så jag tror att en del gör det naturligt.

*kl-ish*

Problemet är ju att det går att träna hur som helst och sen lämna teknikskydden/"toucherings"-staven hemma när man far på tävling. Har man skapat ett tillräckligt stort obehag för hästen sitter det i tekniken ändå.

Jag har verkligen inte hängt med i ridsport de senaste åren men satsade inte Qatar och Saudiarabien hårt på hoppning?
Vart tog de vägen?
Gav de upp ;)

Alltså jag ska väl inte säga nåt som har två ston som avskyr nosgrimmor, men varför har den franska hästen inte ens martingal? Det verkar ju bara försvåra med huvudet uppe i skyn?

Undrar hur Bibici är att rida. Cottard verkar rida henne på ett sätt han kommit fram till att hon måste ridas på, alltså att han ganska medvetet navigerar saker, om det är begripligt. Ändå verkar de inte riktigt funnit rätt strategi ännu.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25
  • Avlivning älskade katt