Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
På ren svenska så är det skydd som skapar obehag för hästen och därmed gör att de rör bakbenen på ett annat sätt över hindret.Jag tänkte fråga samma sak, men får väl också googla då.
Oj. Och det är tillåtet?På ren svenska så är det skydd som skapar obehag för hästen och därmed gör att de rör bakbenen på ett annat sätt över hindret.
Japp.Idag hörde man publiken reagera på Ruedas spöande efter att hästen stannat på vattnet, det var väl han som hade strul igår med?
Rueda borde åka hem och öva på vattengravar istället för att rappa upp hästen på tävling
Jag trodde FEI förbjöd dem 2021Oj. Och det är tillåtet?
Jag har inte fått det helt klart för mig än, läser bl.a. en Hippson-artikel från 2017 för att förstå diskussionen runt dem.Oj. Och det är tillåtet?
Det var väl bara en viss typ av dem som förbjöds. Nära nog alla på VM har teknikskydd.Jag trodde FEI förbjöd dem 2021
Ja varför är man så j*vla mesig med att straffa dålig djurhantering.Instämmer! Tyvärr lär han väl inte få någon påföljd för sitt spöande. Bra att publiken sa ifrån åtminstone.
Känns lite märkligt att bara en viss typ förbjöds. A*e ridsport säljer en typ där de till och med skriver ut att skyddet klämmer på en nerv som får hästen att vilja sträcka ut benen uppåt bakåt istället för under sig.Det var väl bara en viss typ av dem som förbjöds. Nära nog alla på VM har teknikskydd.
Ja varför är man så j*vla mesig med att straffa dålig djurhantering.
Är det så man vill visa upp sporten
Nej det är en tråkig utveckling för sporten om det krävs utrustning som skapar onaturliga rörelser hos hästarna för att man ska kunna vara konkurrenskraftig.Känns lite märkligt att bara en viss typ förbjöds. A*e ridsport säljer en typ där de till och med skriver ut att skyddet klämmer på en nerv som får hästen att vilja sträcka ut benen uppåt bakåt istället för under sig.
FEI-förbudet gäller väl i och för sig bara tillåten utrustning på förbundets tävlingar.Känns lite märkligt att bara en viss typ förbjöds. A*e ridsport säljer en typ där de till och med skriver ut att skyddet klämmer på en nerv som får hästen att vilja sträcka ut benen uppåt bakåt istället för under sig.