Hopp-VM i Herning

Jag saknar verkligen Henrik och Linda från OS, står inte heller ut med SVT kommentator längre utan fixade engelsk nu.

Extra härligt att lyssna på under Peder och Allans ritt. Kommentatorn är rörd redan när de kommer in på arenan, ”the most popular combination in the world” och när de går i mål: ”it’s hard to talk about, it’s so emotionell with this combination!”:love:

Jag saknar verkligen Henrik och Linda från OS, står inte heller ut med SVT kommentator längre utan fixade engelsk nu.
Tycker Linda var jobbig för att hon hela tiden kommenterade som om ingen tittare ens sett en häst förr. Men ändå klart bättre med dessa två än AM.

AM har uppenbarligen några supportrar på sitt SVT-instagramkonto: "älskar din röst", "thanks för superbra ref från dig och Lotta Björe", "Tittar just nu. DU ÄR JU BARA BÄST, SÅÅÅ PROFFSIGT" "dina experter i både dressyr och hoppning är outstanding". Och på svt_hastar "tack för att SVT sänder, då ingår ju fantastiska AM och Lotta Björe - sluta aldrig vara kommentatorer." :crazy: :eek:

Vad hör de som inte vi hör? Eller tvärtom?

MEN: dagens ljuspunkt för alla som inte tycker att det är världens bästa kommentator är att nu ska AM ha lämnat Herning för att i stället ge sig på att kommentera gymnastik (enligt hennes IG-konto då), så då lär det bli MW under resten av hoppningarna. Skönt!

AM har uppenbarligen några supportrar på sitt SVT-instagramkonto: "älskar din röst", "thanks för superbra ref från dig och Lotta Björe", "Tittar just nu. DU ÄR JU BARA BÄST, SÅÅÅ PROFFSIGT" "dina experter i både dressyr och hoppning är outstanding". Och på svt_hastar "tack för att SVT sänder, då ingår ju fantastiska AM och Lotta Björe - sluta aldrig vara kommentatorer." :crazy: :eek:

Detta är något jag har nästan pinsamt svårt att hantera 😅

MEN: dagens ljuspunkt för alla som inte tycker att det är världens bästa kommentator är att nu ska AM ha lämnat Herning för att i stället ge sig på att kommentera gymnastik (enligt hennes IG-konto då), så då lär det bli MW under resten av hoppningarna. Skönt!
Åh då kanske jag ska titta på hoppningen :up:
Var starkt inne på att vägra slå på SVT överhuvudtaget ;)

Min sambo kollade tillsammans med mig igår.
Höjdpunkten var när Staut ramlade av, spolade tillbaka och kollade en gång till 😂
Annars var han inte så imponerad av Peder, tyckte bättre om han von Lichtenstein (Ekermann)
Han ska åka hoj hela helgen men tänkte ändå försöka kolla lite på play, om det inte finns tv där de ska, då kan hela klubben få titta 🤩
Tveksamt om de andra är så intresserade dock 🙄😂

Min sambo kollade tillsammans med mig igår.
Höjdpunkten var när Staut ramlade av, spolade tillbaka och kollade en gång till 😂
Annars var han inte så imponerad av Peder, tyckte bättre om han von Lichtenstein (Ekermann)
Han ska åka hoj hela helgen men tänkte ändå försöka kolla lite på play, om det inte finns tv där de ska, då kan hela klubben få titta 🤩
Tveksamt om de andra är så intresserade dock 🙄😂

Min sambo frågade vid 20-tiden igår hur länge det höll på när jag tittade på dressyren efter att ha ägnat en stor del av dagen till hoppningen även om jag inte tittade på allt. När jag sa till 23 så gick han i vårt arbetsrum och stängde dörren och satte sig och spelade schack på datorn. Kom ut 23.15 igen och frågade om det var garanterat hästfritt på TV nu. :) :D Han har massa andra bra egenskaper och jag älskar honom ändå :love: Kompenserade honom nu på morgonen med att köpa färska frallor från bageriet och duka upp en lyxfrukost idag så nu har vi njutit länge, det var han värd. :heart

Min sambo frågade vid 20-tiden igår hur länge det höll på när jag tittade på dressyren efter att ha ägnat en stor del av dagen till hoppningen även om jag inte tittade på allt. När jag sa till 23 så gick han i vårt arbetsrum och stängde dörren och satte sig och spelade schack på datorn. Kom ut 23.15 igen och frågade om det var garanterat hästfritt på TV nu. :) :D Han har massa andra bra egenskaper och jag älskar honom ändå :love: Kompenserade honom nu på morgonen med att köpa färska frallor från bageriet och duka upp en lyxfrukost idag så nu har vi njutit länge, det var han värd. :heart
Hade min sambo varit ledig hade han fått duka upp lyxfrukost till mig, eftersom jag är sliten efter att ha kollat så intensivt och koncentrerat på ridsport i så många dagar. Det är JAG värd :D

Dressyren skulle han aldrig kolla på, men det gör ju inte jag heller 😁
Hoppning och terräng tycker han är ganska kul.
Ställer även upp som funktionär på klubbens tävlingar, ponny är bäst, flest som ramlar av 😂

Dressyren skulle han aldrig kolla på, men det gör ju inte jag heller 😁
Hoppning och terräng tycker han är ganska kul.
Ställer även upp som funktionär på klubbens tävlingar, ponny är bäst, flest som ramlar av 😂

Min sambo kan sitta med en stund ibland när det är hoppning, särskilt om han tycker att det ser ut som om jag behöver stöd, förstår inte alls det. Ser det ut som man behöver stöd när di svenske hoppar och man håller krampaktigt tummarna, kvider lite inför varje hinder och nästan lyfter från soffan över varje hinder :confused: Förstår inte alls vad han syftar på :D

Nu får jag nästan tvångstankar att jag måste titta lite på gymnastiken också, för att få fortsätta reta upp mig. (jag gillar att kolla gymnastik också, och det brukar annars vara bra kommenterat med Veronica Wagner som tydlig, entusiastisk och bra expert)
Men på riktigt, om du är kunnig inom det vore det väldigt intressant att höra en liten återrapport om hur hennes kommentering ser ut där!

Ryska och NK trollkonton :angel:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna