Hopp-VM i Herning

Vad är det för underlag? Om det är sådan natursand som är inne nu så förstår jag att hästarna inte kommer framåt. Det kräver extrema mängder vatten för att bli bra, men då är det superbra. Jag har hoppat på sådant underlag som varit för dåligt vattnat och min extremt storgalopperande Grå kom knappt fram på distanserna och stod emot på ett skumt sätt. Som när man går på en sandstrand.

Nu har även jag kollat ikapp och jag blir alltid lika glad över att se våra svenskar ryttare :love: det ser alltid kontrollerat och trevligt ut även om det är en tidshoppning. Däremot med en liten reservation för Indiana som såg lite spänd och studsig ut. Men med tanke på hur det kan se ut för andra ekipage är det ingen ritt att skämmas över.

Förutom de svenska ryttarna hejar jag på Mike Kawai från Japan. Jag tycker han rider snyggt och har verkligen utvecklats under det senaste året. Har följt honom framförallt under GCT där han under 2022 har levererat stabila resultat och fina rundor. Jag ser fram emot att se mer av honom under de kommande åren.

En annan sak som jag tänkte på, varför får man inte lov att visa när en lös häst springer runt? De brukar väl filma vad som händer på banan med ryttare och häst? För att filma publiken känns ju verkligen inte givande i såna lägen.

Jag börjar tro att AM har en tvångstanke om att fylla upp minsta lilla tystnad med meningslöst babblande. Det skulle vara trevligt om AM kunde vara tyst under ritterna och låta Björe få göra sitt jobb som expertkommentator. Efter att ha följt GCTs egna kommentering av deras sändningar börjar jag luta mer åt att en kommentator räcker för att kommentera hoppning. Om någon på SVT läser detta, låt Björe få kommentera ensam.

Nu har även jag kollat ikapp och jag blir alltid lika glad över att se våra svenskar ryttare :love: det ser alltid kontrollerat och trevligt ut även om det är en tidshoppning. Däremot med en liten reservation för Indiana som såg lite spänd och studsig ut. Men med tanke på hur det kan se ut för andra ekipage är det ingen ritt att skämmas över.

Förutom de svenska ryttarna hejar jag på Mike Kawai från Japan. Jag tycker han rider snyggt och har verkligen utvecklats under det senaste året. Har följt honom framförallt under GCT där han under 2022 har levererat stabila resultat och fina rundor. Jag ser fram emot att se mer av honom under de kommande åren.

En annan sak som jag tänkte på, varför får man inte lov att visa när en lös häst springer runt? De brukar väl filma vad som händer på banan med ryttare och häst? För att filma publiken känns ju verkligen inte givande i såna lägen.

Jag börjar tro att AM har en tvångstanke om att fylla upp minsta lilla tystnad med meningslöst babblande. Det skulle vara trevligt om AM kunde vara tyst under ritterna och låta Björe få göra sitt jobb som expertkommentator. Efter att ha följt GCTs egna kommentering av deras sändningar börjar jag luta mer åt att en kommentator räcker för att kommentera hoppning. Om någon på SVT läser detta, låt Björe få kommentera ensam.
De visar inte lösspringande hästar ifall det skulle hända en otäck olycka tror jag
Oftast går det ju bra men då och då går det illa och de vill inte att de ska gå ut i direktsändning
Likadant vad gäller travet där visas inte heller lösspringande hästar

Jag tror inte de ville visa en lös springande häst om hästen skadar sig eller något händer, hästen skulle ju potentiellt kunna få panik och hamna i sken och en människa kommer i vägen till exempel. Jag tycker det är en sund tanke att inte visa det i tv.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama