Hopp-VM i Herning

Nu har även jag kollat ikapp och jag blir alltid lika glad över att se våra svenskar ryttare :love: det ser alltid kontrollerat och trevligt ut även om det är en tidshoppning. Däremot med en liten reservation för Indiana som såg lite spänd och studsig ut. Men med tanke på hur det kan se ut för andra ekipage är det ingen ritt att skämmas över.

Förutom de svenska ryttarna hejar jag på Mike Kawai från Japan. Jag tycker han rider snyggt och har verkligen utvecklats under det senaste året. Har följt honom framförallt under GCT där han under 2022 har levererat stabila resultat och fina rundor. Jag ser fram emot att se mer av honom under de kommande åren.

En annan sak som jag tänkte på, varför får man inte lov att visa när en lös häst springer runt? De brukar väl filma vad som händer på banan med ryttare och häst? För att filma publiken känns ju verkligen inte givande i såna lägen.

Jag börjar tro att AM har en tvångstanke om att fylla upp minsta lilla tystnad med meningslöst babblande. Det skulle vara trevligt om AM kunde vara tyst under ritterna och låta Björe få göra sitt jobb som expertkommentator. Efter att ha följt GCTs egna kommentering av deras sändningar börjar jag luta mer åt att en kommentator räcker för att kommentera hoppning. Om någon på SVT läser detta, låt Björe få kommentera ensam.
Efter att Hickstead dog på banan i direktsändning är jag tacksam över att man tar den hänsynen.

En annan sak som jag tänkte på, varför får man inte lov att visa när en lös häst springer runt? De brukar väl filma vad som händer på banan med ryttare och häst? För att filma publiken känns ju verkligen inte givande i såna lägen.
Förr visades det väl? Och om nåt händer kan de väl sluta filma då.

Jag hade gått ifrån tvn ett tag, hade ljud på och hörde AMs ojande. Tänkte oj vad har hänt nu? Tyckte det tog rätt lång tid innan jag insåg att det var en ganska odramatisk avramling med lösspringande häst, sånt händer liksom. Kan inte SVT skicka ut AM på lite regionala ponnytävlingar så hon får se lite avramlingar?

Förr visades det väl? Och om nåt händer kan de väl sluta filma då.

Jag hade gått ifrån tvn ett tag, hade ljud på och hörde AMs ojande. Tänkte oj vad har hänt nu? Tyckte det tog rätt lång tid innan jag insåg att det var en ganska odramatisk avramling med lösspringande häst, sånt händer liksom. Kan inte SVT skicka ut AM på lite regionala ponnytävlingar så hon får se lite avramlingar?

Ja, jag tycker att hon är väldigt dramatisk! Skriker och har sig. Borde lära sig att lugna ner sig.

Ja, jag tycker att hon är väldigt dramatisk! Skriker och har sig. Borde lära sig att lugna ner sig.
Ja alltså, jag kunde ju inte kolla när hon kommenterade dressyren, delvis för att jag inte kan höra folk som låter så ångestfyllda utan att få magknip själv. Ojande och stressad andning, sen tystnad. Det är inte riktigt den upplevelsen jag är ute efter när jag kollar ridsport 😂

Tittar på dressyren nu och det är paus, så jag måste lyssna på AM igen som räknar ner hinder på Henriks runda :banghead:
Hur hon skriker och konstant talar över Björe när hon blir upphajpad ... fattar inte hur någon pallar med.

På tal om kommentatorer travloppskommentator lyckas hålla reda på 15 hästar vid namn plus deras kuskar och till och med tränare under ett lopp som pågår i ca en minut och det blir sällan fel
Kan SVT rekrytera någon där ;)

😐

"Alla våra programledare gör sitt allra bästa..."

Jag... vet inte vad jag ska säga. Jag känner förakt och vitglödgad vrede gentemot personen som tycker det är en rimlig sak att säga i sammanhanget.

Jag känner mest en mycket stark lust att kontra det svaret med ett citat av Homer Simpson: "Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is: never try" (again, i detta fall...)

Jag känner mest en mycket stark lust att kontra det svaret med ett citat av Homer Simpson: "Kids, you tried your best and you failed miserably. The lesson is: never try" (again, i detta fall...)

:D

Bifogade filer

• s-l500.webp
    s-l500.webp
    7 KB · Visningar: 9

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
604
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Peder Fredricson, Malin Baryard Johnsson, Jens Fredricson och Henrik von Eckermann. Det är kvartetten som rider om medaljerna i...
Svar
0
· Visningar
359
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Malin Baryard Johnssons hemska färd på Indiana äventyrade Sveriges möjligheter. Då klev grabbarna fram. Toppinsatser av Henrik von...
Svar
0
· Visningar
316
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Henrik von Eckermann och hans King Edward dansar fram i Herning. – Det var perfekt, tio av tio från min sida och självklart från hästens...
Svar
0
· Visningar
258
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna