Görel
Moderator
Efter att Hickstead dog på banan i direktsändning är jag tacksam över att man tar den hänsynen.Nu har även jag kollat ikapp och jag blir alltid lika glad över att se våra svenskar ryttare det ser alltid kontrollerat och trevligt ut även om det är en tidshoppning. Däremot med en liten reservation för Indiana som såg lite spänd och studsig ut. Men med tanke på hur det kan se ut för andra ekipage är det ingen ritt att skämmas över.
Förutom de svenska ryttarna hejar jag på Mike Kawai från Japan. Jag tycker han rider snyggt och har verkligen utvecklats under det senaste året. Har följt honom framförallt under GCT där han under 2022 har levererat stabila resultat och fina rundor. Jag ser fram emot att se mer av honom under de kommande åren.
En annan sak som jag tänkte på, varför får man inte lov att visa när en lös häst springer runt? De brukar väl filma vad som händer på banan med ryttare och häst? För att filma publiken känns ju verkligen inte givande i såna lägen.
Jag börjar tro att AM har en tvångstanke om att fylla upp minsta lilla tystnad med meningslöst babblande. Det skulle vara trevligt om AM kunde vara tyst under ritterna och låta Björe få göra sitt jobb som expertkommentator. Efter att ha följt GCTs egna kommentering av deras sändningar börjar jag luta mer åt att en kommentator räcker för att kommentera hoppning. Om någon på SVT läser detta, låt Björe få kommentera ensam.