Hopp kontra gångarts föl vilket är mest efterfrågat ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare gylle
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 752

gylle

Trådstartare
Satt här hemma och disskuterade en kompis hade uppfattningen att gångartsföl var klart mer lättsålt och lättare att få bra betalt för, stämmer det med er uppfattning ? Vist logiskt ser man ju mer vad som finns av gångarterna jämfört med vad man ser av hoppningen hos fölen, men samtidigt så borde ju hoppföl vara mer efterfrågade iom att hoppningen ju är störst i sverige sett till antal tävlande.
Så vilken erfarenhet har ni ?

Sv: Hopp kontra gångarts föl vilket är mest efterfrågat ?

Logiskt sett borde det ju vara större efterfrågan på hoppföl:confused:
Jag har dock en känsla av att dressyrintresserade oftare vill forma sin häst från början, och hoppryttare helst väntar tills de kan komma upp på ryggen, eller åtminstone tills hästen kan visas löshoppad över lite höjder.
Jag har inga belägg för det dock.

Sv: Hopp kontra gångarts föl vilket är mest efterfrågat ?

Jag är nästan säker på att det är lättare att sälja hoppföl. Tycker mig ha märkt det när jag har haft annonser ute, det har varit mer intresse för hoppfölen.

Liknande trådar

Islandshäst Hej kära bukefalister. Det här är en lång text så ni som orkar ta er igenom den; tack! Jag har ett ganska normalt problem tror jag... 2
Svar
33
· Visningar
8 263
Senast: As_Vegas
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med... 4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 720
Senast: scizofren
·
Avel Jag ber om ursäkt i förväg för ett långt inlägg, och hoppas att nån orkar läsa det ändå. Det finns många diskussioner om vad som ska... 3 4 5
Svar
98
· Visningar
11 295
Senast: Derring-Do
·
S
Anläggning Till hösten måste jag flytta min häst, jag jobbar just nu som hästskötare och just nu är hon med där jag jobbar men pga att jag tänkt...
Svar
3
· Visningar
2 584
Senast: moonstruck
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Klippmaskin
  • Guldfasanerna
  • Tråden för spår