Hööks´ shortchaps?!

C

Curly

Finns det någon med lite kraftigare vader som har provat några av Hööks "nya" (tror jag) shortchaps? T ex de som heter CRW Exclusive Gaiters och kostar över 700. Fick ett tips om att de är väldigt stretchiga i resåren! Vad tycker ni, om någon hunnit köpa dem.

(Gick just inte på hooks.se och kom till finska Hööks! Fattar inte så mkt trots att sambon e finsk.)

va knepigt, det är väl den rätta adressen?

Jag tycker de där gaiterse'n verkar schyssta, har dock aldrig sett dem "live"...

jag är oxå nyfiken, har ju oxå kraftiga (å korta) vader..
suck. :(

kan du inte ha vanliga shortchaps, är de för små?
jag har aldrig vågat pröva.. :p

jag har de svarta i mjukt skinn och de är helt underbara!
tror att de kostade 399 när jag köpte dem (här hemma i butiken i Gävle*skryt* :) )

Det är bara att trycka på den svenska flaggan i hörnet så får du det på svenska. Jag har kommit in på den norska hemsidan flera gånger.

Jag kan ha både stövelskaften och de vanliga shortchapsen i mocka och läder, har även provat de i konstläder, passar men gillar dem inte.
Funkar bra trots att jag inte är så lång (163cm).

Kan bara ha de shortchapsen jag har nu. De är begagnade i mocka och jag gillar ej mocka på chaps för de blir slitna/skitiga så lätt. Har provat ett par andra begagnade i mocka med kardborre som också passade, men de är också som sagt i mocka och tycker bättre om blixtlås än kardborre då den kan bli dålig. Mailade till Hööks om mina problem och fick bra svar och tips från en tjej som hade nästan exakt samma vadbredd som jag (ca 44-45 cm)! :eek: Hon tipsade just om CRW Exclusive Gaiters, men de kostar över 700:- och jag vet inte om de är värda det då jag inte rider mer än några dagar i veckan (just nu iaf), men om de passar (har letat ihjäl mig och är trött på det) så köper jag säkert dem. De är 41 cm i vadvidd men de passade henne eftersom de hade så stretchig resår. Jag frågade om ett par andra liknande som var billiga och hon trodde att de även skulle passa eftersom även de hade en stretchig resårbälg längs sidan. Annars kan man säkert sy ut dem om det bara skiljer några cm, men det är inte lika lätt om de är i skinn tror jag.

Vet någon om dessa nya shortchaps (för säsongen) har kommit in på Hööks i Borås? Bättre att prova i affären än beställa på nätet och skicka tillbaka!

Tråkigt när trådarna försvinner så fort pga för få svar, men tack iaf för de jag har fått.

En liten uppdatering i min (f.d) förtvivlan.

Var på Hööks idag efter ett sista försök innan jag ger upp shortchaps-jakten! Mailade en tjej om mitt hopplösa problem. Förvånansvärt nog (har nämligen kontaktat dem innan, men det beror på vem man pratar med hur mkt hjälp/förståelse man får :smirk:) så hade hon nästan exakt lika breda vader som jag och då samma problem såklart! Hon rekommenderade de där CRW Exclusive Gaiters som jag tror är nya inför höstsäsongen. Hon beklagade sig även för att de äldre i Nubuck (som blir så fult med en massa repor redan i affären) i stl. XXL inte är 45 cm i vadvidd som det står, utan det är FEL i tabellen! :smirk: :bow: Nästan tur det så många ggr som jag har mätt och det ändå inte har stämt! :confused: :crazy: :cry: :( :mad: :smirk:

F ö så är alla de nya chapsen (för säsongen) 41 cm i vadvidd i stl. XL med en ganska väl tiltagen resårbälg på sidan! :idea: :love:

Iaf så provade jag dessa CRW Exclusive Gaiters och de gick faktiskt att stänga för en gångs skull! :eek: Dock har jag för korta "under"/smal( :smirk:)ben för dem för de var lite för långa och skulle knäppas bak vilket jag hade stora problem med. Det är ju inte så snyggt när de korvar sig fast annars satt de snyggt, såg nästan ut som ridstövlar! :love:

Jag provade även de övriga som var väldigt lika varandra, fast de var shortchaps (verkar som att skillnaden mellan shortchaps och gaiters är att de sistnämnda är mer som stövelskaft (längre) och ser ut mer som stövlar, skillnaden mellan dessa två och leggings vet jag fortfarande inte :confused: :smirk:). Alla satt lika bra eftersom de var samma stl. (väldigt tajt, men när jag väl hade kämpat och kunnat stänga dem med dragkedjan så kändes de jättebra och inte fööör tajta. De ska ju sitta åt och jag hoppas jag töjer ut dem liite för jag vill inte ha nån minifettvalk på insidan av knät! :crazy:

De fanns i mocka, syntet och läder/skinn. Jag köpte dem i syntet dels eftersom de kostade lika mkt som de i skinn (och båda var billigare än de i mocka :smirk: :eek:), men de i syntet var snyggare/satt lite bättre. Syntet-materialet kändes nästan precis som mocka och jag gillar ju inte mocka för det blir fult fort, noppigt, ser skitigt/slitet ut fort, töjer sig rätt mkt mm. Jag frågade pers. och de sa att det inte skulle bli likadant med dem. :love:

Har ett par ridhandskar i syntet och de är jättebra, sköna och stretchiga.

Förlåt om jag ödslar er tid på detta, men det har varit ett oerhört stort bekymmer för mig tills nu. Det fattas bara några millimeter för att de ska sitta perfekt och många kilon för att det ska se bra ut! :smirk: ;) :bow: :D

Tack å hej!

Liknande trådar

C
Utrustning Har läst många trådar, både nya och gamla, där folk gärna berättar om all märkesutrustning de har från topp till tå både på sig själv...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
10 936
Senast: Jate Volim
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025