Tråkigt när trådarna försvinner så fort pga för få svar, men tack iaf för de jag har fått.
En liten uppdatering i min (f.d) förtvivlan.
Var på Hööks idag efter ett sista försök innan jag ger upp shortchaps-jakten! Mailade en tjej om mitt hopplösa problem. Förvånansvärt nog (har nämligen kontaktat dem innan, men det beror på vem man pratar med hur mkt hjälp/förståelse man får :smirk
så hade hon nästan exakt lika breda vader som jag och då samma problem såklart! Hon rekommenderade de där CRW Exclusive Gaiters som jag tror är nya inför höstsäsongen. Hon beklagade sig även för att de äldre i Nubuck (som blir så fult med en massa repor redan i affären) i stl. XXL inte är 45 cm i vadvidd som det står, utan det är FEL i tabellen! :smirk:
Nästan tur det så många ggr som jag har mätt och det ändå inte har stämt!
:smirk:
F ö så är alla de nya chapsen (för säsongen) 41 cm i vadvidd i stl. XL med en ganska väl tiltagen resårbälg på sidan!
Iaf så provade jag dessa CRW Exclusive Gaiters och de gick faktiskt att stänga för en gångs skull!
Dock har jag för korta "under"/smal( :smirk
ben för dem för de var lite för långa och skulle knäppas bak vilket jag hade stora problem med. Det är ju inte så snyggt när de korvar sig fast annars satt de snyggt, såg nästan ut som ridstövlar!
Jag provade även de övriga som var väldigt lika varandra, fast de var shortchaps (verkar som att skillnaden mellan shortchaps och gaiters är att de sistnämnda är mer som stövelskaft (längre) och ser ut mer som stövlar, skillnaden mellan dessa två och leggings vet jag fortfarande inte
:smirk
. Alla satt lika bra eftersom de var samma stl. (väldigt tajt, men när jag väl hade kämpat och kunnat stänga dem med dragkedjan så kändes de jättebra och inte fööör tajta. De ska ju sitta åt och jag hoppas jag töjer ut dem liite för jag vill inte ha nån minifettvalk på insidan av knät!
De fanns i mocka, syntet och läder/skinn. Jag köpte dem i syntet dels eftersom de kostade lika mkt som de i skinn (och båda var billigare än de i mocka :smirk:
), men de i syntet var snyggare/satt lite bättre. Syntet-materialet kändes nästan precis som mocka och jag gillar ju inte mocka för det blir fult fort, noppigt, ser skitigt/slitet ut fort, töjer sig rätt mkt mm. Jag frågade pers. och de sa att det inte skulle bli likadant med dem.
Har ett par ridhandskar i syntet och de är jättebra, sköna och stretchiga.
Förlåt om jag ödslar er tid på detta, men det har varit ett oerhört stort bekymmer för mig tills nu. Det fattas bara några millimeter för att de ska sitta perfekt och många kilon för att det ska se bra ut! :smirk:
Tack å hej!