Hööks Sadel?

Svårt att säga hur resten av bommen påverkas av att man ändrar vidden, i många fall blir sadeln lite mer svängd när man byter till vidare bomjärn. Dock känns det som att en häst med hög/lång manke hade fått hela "justerings hjulet" farligt nära manken och om det blir lite "slitet" eller något händer med sadeln känns det som om risken att snedheter uppstår är större. Om gängorna till skruvarna som håller fast justeringen t ex blir slitet, finns det då risk att justeringen ändras om man sitter i sadeln pga trycket? Hur blir det för ryttaren om man ändra bomvidden? kommer sadeln plötsligt kännas jätte bred? hmmmmm... spännande lösning men finns den del frågetecken. Tyvärr ingen egen erfarenhet av dem, undrar om de finns i butiken här. Hade bara varit spännande att klämma och känna lite på den :p
Men Marcel Toulouse har ju flera modeller som ser trevligare ut en den hööks säljer, vissa med ändrings bart järn och andra inte. Sök Marcel Toulouse saddel på google så kommer det upp en del diskussionsforum där folk frågat om sadlarna :)
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som har erfarenhet av att skicka sin Passiersadel till Tyskland. Jag har en Passier Comet till min unghäst bomvidd 27,5...
Svar
2
· Visningar
978
Senast: lizzie
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 155
Senast: QueenLilith
·
Dressyr Frågar åt en vän då jag inte är helt bestämd själv över vad problemet kan vara och känner att jag inte kan ge så bra råd. Alltid svårt...
Svar
10
· Visningar
1 822
Senast: TinyWiny
·
Utrustning hej! börjat kolla på en sadel på hööks till mitt äldre varmblod. en allroundsadel till bra pris...
Svar
5
· Visningar
990
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp