hööks dressyrsadel

B

_baby_

har en dressyrsadel som kommer från hööks för ett antal år sedan, tror den fanns med i höökskatalogen från 2001 eller nåt.
köpte den begagnad för ca 2 år sedan men den passade inte min häst så jag använde den bara en ggn sen har den bara blivit liggandes här hemma, köpte en annan dressyrsadel ist.
å min fråga är är det värt att försöka sälja den för en billig peng?
den är i fullt brukligt skick, det är ju som sagt en billighetssadel och absolut inget toppenläder. men den är helt i läder och hel i alla sömmar osv. kommer inte ihåg exakta nypriset på den men tror det låg runt 1800:- nån ting..
tror ni att det kan finnas ngn som är intresserad av att köpa en sån sadel och ha som lite "slit å släng" så att det är värt att sätta ut en annons på den?

å vad skulle ni ha gett för en liknande sadel? är 500kr för mkt?

Sv: hööks dressyrsadel

Jag hade en likadan sadel för ett par år sedan, dock köpte jag den när Hööks skulle sluta med produktionen - sista året var nypriset ca 1100:- eller nåt liknande.

Jag sålde min för 500:- i helt OK skick, så det tycker jag också att du minst kan sätta ut den för! Som du säger, det är ju ändå en lädersadel.

Varför inte? Ok om den inte passar hästen, men den kan säkert sitta riktigt bra på en häst. Jag hoppas du inte tycker det är fel av en annan att köpa den om den passar hästen? Alla har inte så mycket pengar att lägga på sadel mm

om du har känt på stoppningen så förstår du säkert :smirk:
skulle heller löpa en begangnad märkes sadel istället för en såndär skitsadel om jag hade lite pengar.

1000 kr inkl frakt kan du nog få för den, men var beredd på att det kan ta tid att sälja den, vill du bli av med den fort så sätt den för 500 plus frakt dvs ca 700 totalt...

Var det inte den sadeln som de sålde ut för halva priset för några år sedan?
500 kronor låter rimligt.

Immer

oj da verkar vara många som skulle kunna tänka sig att ha en sån sadel till lite "slit å släng".
ska nog ta å sätta ut den på annons så ser jag om jag blir av med den, bättre att nån har lite användning för den än att den ligger hemma å inte gör ngn nytta.

angående att köpa en begagnad märkessadel ist så förstår jag hur ni tänker, tänkte likadant när jag leta sadel t min häst och köpte en bra (märkes):idea: hoppsadel då det var hoppning jag höll på med och den jag red i för det mesta, men hade inte lust att lägga en massa pengar på en dyrare dressyrsadel oxå då jag nästan aldrig skulle ha använt den.
men sen när denna då inte passa iaf så köpte jag en wintec ist, vilket ju inte är så dyrt eftersom den ej är i läder, och den var jag helnöjd med funka utmärkt t den lätta dressyr som jag red.
(både för mig och hästen)

huvudsaken är ju att sadeln ligger rätt på hästen, och vist den är säkert inte lika bra i stoppningen som en dyrare sadel men jag tror nog ändå att den är fullt duglig som en billigare variant.
kollar man bara upp hur stoppningen är och att den passar hästen bra så tror jag inte att hästen skulle ta någon sakada av att ha den på ryggen emellanåt. ;)
och vist är det bättre med en begagnad kvalitetssadel (märkessadel) än en billighetssadel men frågan är hur sliten den är om den säljs för 500:- :crazy: :smirk:

i slutet sålde hööks denna sadel för 550 spänn, och ett tag innan det för runt 700 spänn - nya!

Immer skrev:
Var det inte den sadeln som de sålde ut för halva priset för några år sedan?
500 kronor låter rimligt.Immer

Måste nog göra ett förtydligande:
500 kronor låter rimligt, och det finns säkert många som skulle vilja ha en sådan sadel. Jag är dock inte intresserad - när det gäller sadlar vill jag ha kvalitet.

Immer

Liknande trådar

Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
785
Senast: Lisen82
·
Utrustning Det finns säkert otaliga trådar om sadeltillpassning, utprovade av allehanda experter, men jag funderar på själva marknaden. Av de...
2
Svar
21
· Visningar
3 687
Senast: Lixiigirl
·
Utrustning Jag har en hoppsadel & en dressyrsadel till min häst. Dressyrsadeln ligger jätte bra på honom men hoppsadeln däremot ikke:/ har lämnat...
Svar
8
· Visningar
5 517
Senast: zabby
·
Utrustning Jag köpte en begagnad mörkbrun nosgrimma som bara är hur härlig som helst. Problemet är bara att jag har svart läder på övriga...
Svar
5
· Visningar
6 331
Senast: eyz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka