höökjackor!

Milosari

Trådstartare
någon som provat CRW Parkas, CRW Storm eller CRW Tre i en? jag vill ha en varm jacka till hundpromenader i skogen, den ska tåla regn och rusk och inte gå sönder för minsta lilla. hööks har ju billiga jackor, men hur är det med kvalitén? och vilken är varmast?

Sv: höökjackor!

Vad jag kan utläsa i katalogen så är ingen av dom regntät... Bara vattenavstötande :mad: Precis som om vi inte ger oss ut när det regnar...

Däremot har ju börjes billiga jackor som är regntäta!

Annars finns det ju otroligt bra jackor (typ hellihansen) på intersport el. Stadium.

jag har redan titta i sportaffärerna, men kvalitén på tyget känns minst sagt usel (om man inte vill köpa en HH eller PP för 1500 spänn). dessutom är de betydligt dyrare! ska åka till det lokala hästsportvaruhuset idag och titta på deras utbud. om jag minns rätt fanns det ett märke som hette Jacson, finns det fortfarande? har de ok jackor?

det där med regntätheten kan man nog fixa med lite inpregneringssprej.

ingen som har hööksjackor? jag var borta vid hästsportaffären idag men de hade ingen som var av bra kvalitet och inte svindyr...

Jag har en tre i en jacka, den är värdelös. Tål inget regn och den gick sönder i sömmarna. Men däremot gillar jag fleecejackan som är till :)

på hm tänker jag aldrig köpa jacka igen. på tre möjliga har samtliga gått sönder inom några månader. och då har jag inte ens haft skog att gå i! just staduim har jag inte kollat in. ska "hem" till helgen och då blir det ett besök på både hööks och stadium. jag är lite sugen på parkasjackan, ser ut som kraftigt tyg, men jag vill nog helst känna på det också.

Liknande trådar

Trav Hej Trav-Buke! Verkar lite dött på travsidan men hoppas det hänger några här fortfarande. Vad ska man tänka på när man köper hjul till...
Svar
3
· Visningar
456
Senast: Pegasus63
·
Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 103
Senast: MiniLi
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Fiorano
·
Kläder & Bli fin Det börjar bli varmare ute och det slog mig att jag inte har någon vettig jacka att ha på mig i plusgrader. Mina vinterjackor är...
Svar
0
· Visningar
388
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka