Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om jag inte minns fel så innehåller en del foder raps som kan ge smak på äggen.De får grönkål som vinterfoder, och några andra frissiga? kålväxter så det kan nog stämma.På sommar, vår och höst käkar de ju gräs ute men de blåvägrar att gå ut nu när det är vinter så de får andra gröna grejor
Jag fick ett ägg idag. Misstänkte att det var på gång för tuppen visade för några dagar sedan en av hönskycklingarna redet, först lade han sig själv i och demonstrerade sedan fick hönan provligga medans tuppen vaktade men då blev det inget ägg, det kom idag istället.
Ja, han är väldigt snäll, aldrig att han ens försökt att picka efter en och dessutom omtänksam när det gäller att ta hand om hönsen.Måste erkänna att jag är lite kär i din tupp!!!
Det var tråkigt, men det är snart vår och med det nya kullar! Jag kommer försöka få mina att ruva också.Pycklis är borta, inte bara död utan borta Den om såg så fin ut igår och hönan som har växt något otroligt om mamma sedan sommaren. Det måste väl nästan varit en råtta som tagit den? När sjutton fick vi råttor?
Ja, han är väldigt snäll, aldrig att han ens försökt att picka efter en och dessutom omtänksam när det gäller att ta hand om hönsen.
Nu kommer det stadigt, ungefär varannan dag, något eller några ägg, den äldre hönan jag har värper ännu inte men unghönsen har satt igång.
Usch vad tråkigt Framförallt att inte veta vad som egentligen hänt den...Pycklis är borta, inte bara död utan borta Den om såg så fin ut igår och hönan som har växt något otroligt om mamma sedan sommaren. Det måste väl nästan varit en råtta som tagit den? När sjutton fick vi råttor?
Men lilla gumman. Stackars, va tråkigt med kycklingen.Tror på blodstänk från kammen. Ibland ser det ut som slakthus på vattenautomat och foderautomat men de enda skador som syns är småsår på kammarna.
Tycker så synd om min höna. Idag hittade jag henne ruvandes i redet. Hon vill verkligen ha kycklingar . Nån som har något tips på hur man tvingar in en höna i ruggning? Hon har inte ens ruggat än . Jag trodde hon skulle börja med det bara kycklingarna kom men icke.
Jo, det är väl förmodligen detta. Har aldrig sett det tidigare, bara. Såg något litet sår på kammen på den ena, men det var så liiitet, läker det så fort eller blöder det så lätt??Tror på blodstänk från kammen. Ibland ser det ut som slakthus på vattenautomat och foderautomat men de enda skador som syns är småsår på kammarna.
Tycker så synd om min höna. Idag hittade jag henne ruvandes i redet. Hon vill verkligen ha kycklingar . Nån som har något tips på hur man tvingar in en höna i ruggning? Hon har inte ens ruggat än . Jag trodde hon skulle börja med det bara kycklingarna kom men icke.
Jag kan itne dra ner på ljuset. De har ingen extrabelysning alls.