Har en fundering som ni kanske kan hjälpa mig med.
Hönsgården kommer att vara byggd av troax-sektioner.
Den kommer att ligga på en yta som är lite ojämn, bevuxen med buskar och småsly och där jordlagret egentligen bara är nån decimeter och där berget bitvis är i dagen. Jorden är sand/torvblandad och det finns rötter överallt som de gärna får krafsa upp (snöbär)
Där kan jag ju inte gräva ner något putsnät i nedkant av nät-sektionerna (men t.ex. räv kan inte gräva sig ner i berget heller såklart)
Men för att bygga så säkert som möjligt så funderar jag på att fästa putsnätet ca 50 cm upp på sektionerna och sedan dra det ner, under sektionen och sedan lägga det på marken/berget/rötterna rakt ut/plant nån knapp meter utanför gården. På nätet tänkte jag lägga stora trädgårdsplattor vi kan få tag i gratis.
Tror ni det blir tillräckligt säkert eller kommer de kunna putta upp nät och trädgårdsplattor? (räven är ju för stor för glipan mellan berget och troaxsektionerna men iller, mård, mink och hermelin är de jag oroar mig mest för.. )
Ska försöka visa hur jag menar med mina eminenta kunskaper i paint...
Så här blir det eftersom det är såpass ojämnt berg. Tänkte som sagt försöka täta det med putsnät. (riktigt så stora glipor som på bilden blir det dock inte)
Och såhär funderar jag på om jag kan göra.
Den ljusgrå pelaren är en troaxsektion, det svartröda är putsnät och det mörkgrå med svarta prickar är en trädgårdsplatta (modell 50x50 och tung, alternativt två av dem på höjd för tyngdens skull)
Någon annan som byggd hönsgård på ojämn mark? Hur löste ni det?