Hönsjakt, behöver bukes hjälp.

Zantha

Trådstartare
Jag och sambon bestämde oss tidigt i höstas för att vi skulle skaffa höns denna våren. Mailade då en uppfödare av rasen vi har bestämt oss för, denna uppf bad oss återkomma till våren vilket vi gjorde.
Efter ett antal kontakter så säger denna uppfödare nu att det tyvärr inte blev så många kycklingar och h*n han inga att sälja till oss av den färgen vi helst ville ha :cry: H*n hade någon av andra färger vi kan få köpa men innan jag ger upp min dröm så provar jag här på buke:p

Vi är på jakt efter Guldsvartkantade Orpingtonhöns (kycklingar) Någon som vet om man kan få tag i sådana någonstans? Hoppas förresten att tråden inte bryter mot några regler:angel:

Mvh

Sv: Hönsjakt, behöver bukes hjälp.

Longshot är väl att skaffa vuxna hönor som antingen har den färg ni söker eller bär på färgen och har möjlighet med rätt val av tupp att producera just den färgen :p

Ja, jo.. Grejen är att det inte finns några hönor heller att få tag i. Har hittat en vuxen tupp men det hjälper ju inte. Tack ändå:)

Mvh

jag vet en som har i skåne, en som har i växjö och en i uddevalla ;)... pm:a om du vill ha uppgifter,.
annars är det bara att beställa ägg från Ebay.com.. men man kan bli lurad, de är dyrt, äggen kan komma fram som rutten pankaka.,. Men just GLO orpington är ganska så svår att få tag i i sverige,. de här finns är någ säckt med varandra,. sen finns där i danmark också,. gå in på Orpington.dk så hittar du uppfödare där :9,
mvh

Buke är fantastiskt! :love: Tusen tack till er som har hjälpt mig:bump: I juli blir jag en stolt ägare av ägg som kommer ge mig GLO-kycklingar :banana:

Mvh

men så säker kan man inte vara ;):. bara befruktningen är i topp och du lyckas med kläckningen..,

Gah, nu ska du inte vara sån!:p Klart att det kommer att lyckas, det räknar jag kallt med;)

Mvh

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka