E

ETGT

Min mormor skaffade höns i sommras :) och dom var jätte söta små små kyklingar :love: och sen när jag åkte dit nu på höstlovet hade dom blivit mördarhöns men jag brydde mig inte tog uppoch kela med dom åndå :angel: . Så häftigt att klappa höner tycker jag!! harni höns?

Sv: Höns

Japp. Har 9 st drygt ettåriga värphöns och 15 st ca 5 mån gamla värphöns, fyra knasiga Blommehönor (en med hätta!) och en gammal Blommetupp.

ja vi har hedemora höns =) jättetrevliga :love:

förra veckan fick vi några korsningshöns okså - skygga och nästan elaka! Dem gillar jag inte :mad:

ÅÅh mormor har skånsk blomme höns (det är väl såna med fjädrar på fötterna?) och Holländska vithättor, gillar vithättorna speciellt, med deras grejjor på huvudet som nästan guppar fram!! Men vad är Hedmora höns? Har aldrig hört om dom förr. Mormors vithättor är jätte mysiga, älskar dom!!

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 037
Senast: alazzi
·
Ekonomi & Juridik Hej! varnar för låååååångt inlägg men behöver lite "Push" just nu... Har haft ett uppehåll från att vara hästägare på några år men...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
15 158
Senast: fijja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 755
Senast: cassiopeja
·
Katthälsa Jag har två innekatter, en hane och en hona, båda kastrerade. Honan vart nyligen kastrerad och då fick jag med mig 400g...
Svar
2
· Visningar
1 261
Senast: _FiA_
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Kattraser bomba mig med info
  • Målbilder för trubbnosar.