Hona eller hane

R

Ritz

Är i tagen att köpa katt men vet inte om jag ska köpa hona eller hane. Vad är är det för för- och nackdelar med honor resp. hanar?
Självklart varierar det från katt till katt, men rent generellt? Har hört att kastrerade hanar ofta är gosigare än honor men vet inte hur mkt sanning det ligger i det påståendet.
Har tänkt att köpa två kattungar, bondkatter.

Ritz

Min erfarenhet är att honor kan vara lite mer reserverade och bestämmas sig för sin matte och då är den storfavorit medans killar är lite mer kära i alla och lägger sig mit i smeten när man har gäster och så..... :D

jag har en av varje hemma så slapp man välja
de är bägge två gosiga men på sina villkor, misstänker att de kommer att bli knäkatter när de växt till sig och lugnat ned sig, de är snart 10 månader

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
748
Övr. Katt Jag har två kastrerade honkatter som jag köpte på katthem för länge sedan. De börjar bli gamla och har inte längre så mycket jaktlust...
Svar
2
· Visningar
311
Senast: MJLee
·
Övr. Katt Som titeln säger. En människa i min närhet (d.v.s. inte jag obviously) vill att deras katt ska få en kull kattungar. Anledningen är helt...
5 6 7
Svar
121
· Visningar
8 126
Senast: Badger
·
Övr. Katt Hej, Har precis skaffat två kattungar (Maine Coon). Den ena flyttade in tre veckor före, M, och H kom 3 veckor efter och är således tre...
Svar
5
· Visningar
1 768
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka