20 år...har stått i två veckor nu.Tänderna blev raspade för ett halvår sedan,hon har inga problema tt tugga tror jag,det är bara det att hon är så rastlös att hon trampar ner höet och så.Eg skulle hon ha tagits bort,men vet ville ge henne två veckor på kortison, och hon har tagit sig.Skadan är pålagringar på patellan i bakknäet, det var ingen positiv diagnos direkt att få.De tror dock att de kan få henne bra igen, och de får de gärna göra för mig,bara det itne tar ett halvår av vilande för då mår hon dåligt!
Jag har funderat lite,och jag tror att hon tappat i hull pga smärtan hon hade förut,hon hade kraftigt ont men nu med behandling är det mycket bättre.Det tar väl på krafterna att ha ont?
Ang boxvila, den skulle bara bli två veckor för att se om hon överhuvudtaget kunde repa sig(jag ville ta bort henne direkt, eftersom vet sa att det i princip var inget att vänta, men kanske var tur att vi testade...hon kan bli bra igen?)så tycker jag som du,det är förkastligt hästliv de lever då och jag skulle ta en stooor funderare på om det var värt det att låta en häst vara så pass rörelsebegränsad en längre tid om det inte fanns synnerliga skäl.De lider ju lite.
Hon mår bra som tur är, kliet är tydligen bra för magen,den är kanon just nu.
Ang rehab så har jag använt det förut till en unghäst som var konvalescent,det fungerade utmärkt tyckte vi.men jag vet inte, jag tror vi får ordna så att hon inte drar ner allt hö i spånet, och ser om hon äter mer, kanske var det smärtan också och isåfall går hon snart upp igen(har hänt andra hästar förut).Jag är lite rådvill, viss säger ändra foderstaten,andra säger att det är smärtan...önskar man visste bäst själv...