Hon har sålt min häst!!!!

Sv: Hon har sålt min häst!!!!

hur kan du tycka att det är så bra? det betyder ju lika mycket att har du köpt en häst och det visar sig att den är stulen så blir du av med den. några pengar i ersättning kan du ju garanterat glömma!

Det är väl bra? Att som köpare strunta i att få med hästen papper och bevis på att det är ägaren är bara jävligt klantigt.

Men dug man slutas aldrig att förvånas... Polisanmäl till att börja med å lägg ut efterlysningar på nätet bild på hästen och hästens frysnr.
Prova med att lägag ut en efterlysning inne på gnägg många hästfolk finns det ju här..någon kanske vet vart hästen står=)

Hoppas det löser sig för dig

Hur har det gått, är lite nyfiken.

*kl*
Jag är också nyfiken!
om du inte lagt ut annon än, ge oss i alla fall lite hintar om hur hästen ser ut/olater/regnummer med mera...
Det är en ganska stor rulans på härstar ute hos oss, vill kunna hålla lite koll!
har varit med om likande förut, stulna hästar på bete med mera, men då upptäckte vi det inte förens hästen flyttat igen..

Om jag var du skulle jag nog anmäla det, hon kan inte sälja en häst som är din också!! Det borde betraktas som stöld.. Om du vill kan du ju söka hennes namn på eniro o kolla upp hennes adress, sen kan du åka dit och prata me henne om hon inte vill prata i telefon!! usch vilken människa :cry:

Hoppas du får din häst tillbaka!!

Har varit lite i samma sits som du. Köpte en ponny med en jag kände ( var också känd av polisen tydligen). Gjorde det när jag precis fyllt 18 och skulle rida lite sen säljas så jag kunde köpa bil och körkort. Jag ville vissa mamma och pappa att jag kunde själv så dem visste inget:crazy: . Jag och den andra(han var 40) blev osams då jag betalat träningar som han skulle köra till men inte orka. Jaja jag åkte på semester när jag kom hem var hästen bort :eek: och han gick inte att få tag på jag var ju tvungen att berätta för mamma och hon ringde polis mm. Alla sa du kan säker gissa vad jag gjort men det får jag inte säga. Min papper hade i stallet och det var låst så jag kunde ju inte bevisa. Tur var då att säljaren hade sitt kvar så vi kunde kopiera.
Fick sen ett samtal av hans bästa vän om att hästen var såld och åkte i morgon. Han berätta var den fanns så jag och mamma åkte dit sent på kvällen och tog hem ponnyn :D dagarna gick och vi ringde polis mm och berätta att vi tagit hem den och varför dom bara jaja. Inget hände och mannen våga inte göra en anmälan av olika anledningar. Men man skall ju inte vara lika dum så vi tog kontakt och han fick chansen att köpa ut mig men blev att vi sålde ponnyn och dela lika. Kändes surt men det var ju mest rätt antar jag. Lycka till och ge dig inte!:bump:

Har det hänt nåt nytt? Hoppas det går vägen för dej!:)

Jaa, nu vill vi höra om du har hört nåt mer.
Och hur det har gått med allt..:D

Jag antar att hästen har ett mycket lågt penningvärde, är det då värt att böka med allt detta?
Risken är väl bara att du får en faktura tillbaka på en massa uppstallningskostnader.
Eller är det så att du vill ha hela hästen själv?

hej jösses vilken typ det verkar vara din "vän" (fd vän) men hur kan man som köpare köpa en häst som har två ägare på kontraktet o bara den ena skriver på???Jag skulle anmäla hästen som stulen o kontakta en hästjurist..
Hoppas allt löser sig.
Mvh jag

Jag antar att hästen har ett mycket lågt penningvärde, är det då värt att böka med allt detta?
Risken är väl bara att du får en faktura tillbaka på en massa uppstallningskostnader.
Eller är det så att du vill ha hela hästen själv?

Spelar det nån roll vad den korstar? :mad: Det är/var ju hennes häst också!

*Nu vill jag veta hur det gåååår!!!!* :bump:

Tja, har tjejen sålt hästen för 8000 kr så ska TS ha 4000 kr.
Börjas det bråka så får TS säkerligen en faktura på 2 års uppstallning/2. +verkning, avmaskning osv.
I bästa fall 10.000:-

Det är bara att välja.

Vill hon däremot ha tillbaka HÄSTEN, så blir det krångligare.

*knapplån*

Här har inte hänt mycket, jag har fått jobba massor det sista och med 1 häst o 3 hundar så har tiden inte funnits..

CK: Jag har under 2 års tid försökt få tag på min x kompis så jag kan få betala min del men hon har inte svarat varken på telesamtal eller sms. Jag skulle oxå kunnat tänka mig att ha hästen hemma lika lång tid utan betalning från henne om så varit fallet.
Absolut skulle jag vilja ha hem hästen men huvudsaken är att jag får reda på vart hon är och att hon har det bra.

Jag kommer jobba vidare med detta. Men jag har inte ens hunnit göra anmälan och vill göra det innan jag sätter ut en annons om henne.

Ha d gott allihop och tack för erat stöd. Jag återkommer med uppdateringar och förhoppningsvis annons så snart jag bara hinner

Ni som har stor ruljans på hästar eller träffar mycke olika hästar runt om i sverige får gärna PMa mig så kan jag lämna regnr m.m
Vill dock inte lägga ut de på nätet än.

Tack oxå alla ni som PMat mig och visat erat stöd och gett mig tips och råd. Guld värt :love:

kan inte fatta hur hemskt detta är, själv står jag som företrädare på min häst och min bästa kompis som delägare.. Nu ska jag faktist föreslå att vi skriver ett kontrakt och lämnar det till våra föräldrar som får vara vittnen :d

Tycker jag låter väldigt klokt :)

kan inte fatta hur hemskt detta är, själv står jag som företrädare på min häst och min bästa kompis som delägare.. Nu ska jag faktist föreslå att vi skriver ett kontrakt och lämnar det till våra föräldrar som får vara vittnen :d

Ursäkta att jag frågar här i tråden...men är det någon annan som använder din msn?
Personen jag pratade med häromdagen via den visste inte vad jag talade om när jag frågade hur det gick :confused:

Jag är helt så här :eek: :confused:

Pma mig är du snäll.......det har blivit nåt vajsing med msn en......

Hahahaha.........nu såg jag var det var som fel...
Sorry, sorry........

Hoppas allt går bra och du får tillbaka hästen, eller åtminstone hittar den!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama