Hon har sålt min häst!!!!

Sv: Hon har sålt min häst!!!!

www.birthday.se är ännu en sida som vi paranoida hatar, där kan du få namn, personnummer och adress utan att behöva registrera dig! Du kan söka på hennes namn direkt.

Registrering krävs då man vill ha ytterligare uppgifter.

använder den sidan ofta då jag söker människor jag tappat bort.
Har varit väldiga disskutioner om den sidan.
tror att det kommer någon lag i mitten av juni som gör att ett utskick kommer att skickas till den personen som efterfrågas att xxxx xxxxxxx har fått uppgifter om dig.
Prova där för nu har de ett erbjudande gratis som annars kostar pengar.

Hej,
Stackare, hoppas det löser sig.
Men en sådan person (om hon redan fått polisanmälningar på sig) har nog tyvärr satt detta betendet i system.
Hon har tagit hem hästen till sig, sålt den vidare och undviker dig.
Hon hoppas du inte orkar med att jaga/polisanmäla henne - och många gör ju inte det.
Hoppas du inte ger upp. Polisamäla är viktigt för anmälan finns kvar - även om de avskriver ärendet. Hon har ju faktiskt stulitet en del av hästen !!
Sedan kan du kanske sända en faktura på vad du anser att den delen hon ägde innan hon sålde den är värd? Sänd rekommenderad.
Skriv också att betalar hon inte innan sista datum går det till kronofogden..
Men att få igen häste går det? Är inte de nya köparna (i vilken omgång?) oskyldig 3:e part som ändå får behålla hästen i slutändan - även om den anses stulen?
Lycka till i alal fall och hoppas du inte ger upp. Är du en envis "get":smirk: så kanske hon inser att hon inte kan fortsätta så och förhoppningsvis uppför sig bättre i framtiden - önsketänkande kanske. Men hatar när folk kommer undan att uppföra sig som skit - och gör det för att snälla människor inte orkar ta upp kampen.
Upp till kamp :devil:

Hemskt!

Att en del människor föds utan samvete.

Jag hoppas du får din häst tillbaka. Jag tror du kan räkna med mycket hjälp från alla bukefalister. Jag ställer i alla fall upp om jag kan.

/M

*tar sista knappen*

Har inte kommit så mycket längre då det varit lite problem med min hemvarande häst.

Jag :bow: :bow: för er alla och erat stöd.. Vad skulle man göra utan buke :D

Ska nu sätta igång igen med eftersökningar på min lilla häst. Vill ju iallafall veta var hästen och hur hon har det.

Sen skulle de inte förvåna mig om hästen är såld till en tredje person i den vänskapskretsen.

Men jag återkommer med mera..

ha d gott allihop

Sant har ar mer vanligt an vad man i allmanhet tror. Sarskilt nar tva personer ager hast tillsammans. Sjalv var jag med en kompis en gang och arrangerade polishjalp for att hon skulle fa tillbaka en hast. Trist!

Jag skulle aldrig vara aga en hast tillsammans med nagon annan.....

/KT

Jag förstår det!
Fy sjutton att ngt sånt ens kan hända. :(

Och jag som har min nordis utlånad på foder! :eek:
Men hon ska komma hem om en vecka... hoppas jag.

För det första måste jag bara nämna hur dum man kan vara att inte skriva kontrakt, även om ni är kompisar? Är ni kompisar, lär ni också känna till varanndras sätt att vara och du, om nån borde räkna med att liknande fall är vanliga, men det här hjälper ju såklart inte, ni var ju trots allt kompisar och detta kommer aldrig hända igen.. not..

Sedan är det också så att den som har papprena är ägare på hästen. Såvitt jag vet, så kan du försöka luska upp var hästen är för att sedan hämta hem den, du har papprena = du är ägare, så har det alltid varit. Står du som ägare på den på STC? Den borde ju vara reggad. Står du dessutom så ägare så finns det inget som säger, varken skriftliga kontrakt eller något överhuvudtaget som säger att hästen inte är din, för då har hon i princip sålt en stulen häst, som i detta fall är din stulna häst.

Jag hade polisanmält, testa det!

Lycka till!

Tack så mycket :)

Hästen är reggad på STC jag står som företrädare och min xkompis som delägare. Jag ha varit i kontakt med STCs jurist, pratat med polisen och fick även ett PM här på buke ifrån en jurist med telenr om jag ville ha hjälp därifrån.

Givetvis vet jag ju att man ska ha kontrakt sins emellan men man lär sig av sina misstag.

tyvärr så får jag inte bara åka och hämta hästen även fast hon fortfarande är min.. det heter något som jag inte kommer på nu.. Och jag står ju inte som ensam ägare på henne heller.

// Jessica

För det första måste jag bara nämna hur dum man kan vara att inte skriva kontrakt, även om ni är kompisar? Är ni kompisar, lär ni också känna till varanndras sätt att vara och du, om nån borde räkna med att liknande fall är vanliga, men det här hjälper ju såklart inte, ni var ju trots allt kompisar och detta kommer aldrig hända igen.. not..

Sedan är det också så att den som har papprena är ägare på hästen. Såvitt jag vet, så kan du försöka luska upp var hästen är för att sedan hämta hem den, du har papprena = du är ägare, så har det alltid varit. Står du som ägare på den på STC? Den borde ju vara reggad. Står du dessutom så ägare så finns det inget som säger, varken skriftliga kontrakt eller något överhuvudtaget som säger att hästen inte är din, för då har hon i princip sålt en stulen häst, som i detta fall är din stulna häst.

Jag hade polisanmält, testa det!

Lycka till!

Hey, stå på dig!!
Hoppas att det löser sig..!!
Föressten, har du lagt ut efterlysning?
skulle vilja läsa den (tror att alla vill det!) för att kunna hålla koll!!
det lär underlätta för polisen om du vet vart hästen står nu?

problemet är att nuvarande "ägaren" kan ha köpt hästen i god tro, det kan bli problem! men vem köper häst utan pass nu mer?

Hej...
Önskar dig lycka till. Och det där om att bilda sig en egen uppfattning om folk är helt rätt -generellt sett, men det faller som bekant inte päron under äppelträd. Spara inte på krutet! Jag är nyfiken på hur det går för dig. Håll oss underättade genom tråden. Hälsningar från Anna

God tro finns inte som begrepp längre, så det kan hon aldrig yrka. Som köpare måste man försäkra sig om att säljare är ägare. Hälsn.Anna

God tro finns inte som begrepp längre, så det kan hon aldrig yrka. Som köpare måste man försäkra sig om att säljare är ägare. Hälsn.Anna

är det sant?! :o
Gud vad bra! det måste ha varit den jobbigaste "lagen" för någon som blivit av med nått...!
Härligt att det är borta!:)

Jo förresten, för att hitta hennes personnummer och muv adress är det bara att ringa skattemyndigheten, be att få tala m folkbokföringen.
Då kan du be att få reda på hennes föräldrars persnr, om du vet vilken adress de har, alt har ett ovanligt namn. Sedan frågar du bara efter deras dotters namn och persnr, och när de hittat det frågar du var hon är skriven. Bra va?

Hästen är reggad på STC jag står som företrädare och min xkompis som delägare. Jag ha varit i kontakt med STCs jurist, pratat med polisen och fick även ett PM här på buke ifrån en jurist med telenr om jag ville ha hjälp därifrån.

Givetvis vet jag ju att man ska ha kontrakt sins emellan men man lär sig av sina misstag.

tyvärr så får jag inte bara åka och hämta hästen även fast hon fortfarande är min.. det heter något som jag inte kommer på nu.. Och jag står ju inte som ensam ägare på henne heller.

// Jessica

jag hade hämtat hem hästen ändå så om jag skulle åka mitt i natten....så hade det fått bli en riktig utredning om saken om nu inte polisen vill ta tag i det i första hand så klart...

jag hade hämtat hem hästen ändå så om jag skulle åka mitt i natten....så hade det fått bli en riktig utredning om saken om nu inte polisen vill ta tag i det i första hand så klart...

Problemet är bara att om hon hämtar hem hästen räknas det nog som stöld (även om det är hennes frånbörjan) då ägaren har sålt den vidare...! Det blir även intrång på annan mark eller vad dem nu kan få det till...!
Annars hade det varit perfekt!:idea:

Hej Jessica,

ligg i nu och stå på dig! Önskar dig ALL lycka till i världen!!!
*tröstkram* /Naemi

// Jessica

är det sant?! :o
Gud vad bra! det måste ha varit den jobbigaste "lagen" för någon som blivit av med nått...!
Härligt att det är borta!:)

hur kan du tycka att det är så bra? det betyder ju lika mycket att har du köpt en häst och det visar sig att den är stulen så blir du av med den. några pengar i ersättning kan du ju garanterat glömma!

*knapplån*

Hoppas du får tillbaks hästen snarast!
Som sagt, stå på dig och ge inte upp!

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 539
Senast: mars
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 106
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
1 381
Senast: Lutten
·
Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 496
Senast: nexxa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Oseriös avel 2023
  • Mata småfåglarna