Hon har aggressiv cancer.

I försök att hålla cancern borta så länge som möjligt har Arwen opererats ett par gånger med bra resultat. Lite lönlöst förstås, men jag har inte velat neka husse. Det har fått vara hans beslut. Nu har tumörerna dock kommit tillbaka, operationen blir för stor för att kännas okej att genomföra.

I helgen ska jag få ha henne! :love: Förbereder mig mentalt på att det blir den sista... :cry:
 
I försök att hålla cancern borta så länge som möjligt har Arwen opererats ett par gånger med bra resultat. Lite lönlöst förstås, men jag har inte velat neka husse. Det har fått vara hans beslut. Nu har tumörerna dock kommit tillbaka, operationen blir för stor för att kännas okej att genomföra.

I helgen ska jag få ha henne! :love: Förbereder mig mentalt på att det blir den sista... :cry:
Rätt mot husse och därmed rätt mot hund, Man måste få kämpa för sina vänner - i hundtermer är den tid man köper inte lika kort som för oss, samtidigt måste man veta när man måste släppa och låta dem gå vidare. Det är inte lätt och det blir aldrig lättare,

Arwen är så lik min barndoms Cita (=vacker som solen).. Mitt första "jobb" var doggy-walker till Cita. Flera år efteråt gick jag i mina gamla kvarter och pratade med en vän. Av någon anledning gjorde jag mitt nöjd-ljud och plötsligt kommer en gammal, grånosig Cita farande som ur en kanon: Nöjd-ljudet! :heart Galna tant :heart Boxrar :heart
 
Jag beklagar verkligen. Vi förlorade vår förra boxer som åttaåring i just cancer för två år sen. Kärnfrisk förutom det, så vi trodde precis som du att han skulle vara med i många år.

Just cancern är egentligen den enda sjukdomen jag oroar mig för med boxern och den är ju tyvärr jättesvår för uppfödarna att göra något åt när det gäller de former som uppträder i 7-8 års ålder. :(

Nu skriver du inte vad för tumörer det är, men har cellgifter varit en möjlighet? Vår hund fick inga märkbara biverkingar av det utan mådde som vanligt. Dock är ju doserna lägre så det låter ju inte som de skulle kunna helt ta bort tumörer som redan har kommit tillbaka.
 
Nu skriver du inte vad för tumörer det är, men har cellgifter varit en möjlighet? Vår hund fick inga märkbara biverkingar av det utan mådde som vanligt. Dock är ju doserna lägre så det låter ju inte som de skulle kunna helt ta bort tumörer som redan har kommit tillbaka.

Cellgifter har inte kommit på tal då utvecklingen av tumörerna har gått väldigt fort, jag fick intrycket av att veterinären helt enkelt inte trodde på det som behandling. Jag har ju inte varit med vid besöken, så jag har fått allting berättat för mig i efterhand av husse.
 
Cellgifter har inte kommit på tal då utvecklingen av tumörerna har gått väldigt fort, jag fick intrycket av att veterinären helt enkelt inte trodde på det som behandling. Jag har ju inte varit med vid besöken, så jag har fått allting berättat för mig i efterhand av husse.

Ja, då skulle det troligen bara vara palliativt i vilket fall som helst. Om husse ändå skulle vilja ha en andra åsikt så finns ju Henrik Rönnberg vid Uppsala (om det nu inte är där han har varit), men som det låter har ni nog redan gjort det som går.

Hoppas hon ändå får må så bra som möjligt en tid till och kan springa runt och vara tokig boxer lite längre.
 
Min sista BC fick malignt lymfom, jag tog bort honom innan hans livskvalitet försämrades. Han hade även spondylos, fastvuxna bryggor.
hBC67B308


Älskade vän, det gör fortfarande ont.
 
Igår fick hundhimlen en ny stjärna.
Arwen fick somna in efter att en snabbväxande tumör hade satt sig i armhålan och orsakade smärta och hindrade henne från att gå ordentligt.

Älskade skrutta. Nu kan ingen cancer göra dig illa längre.



:cry:
 
Igår fick hundhimlen en ny stjärna.
Arwen fick somna in efter att en snabbväxande tumör hade satt sig i armhålan och orsakade smärta och hindrade henne från att gå ordentligt.

Älskade skrutta. Nu kan ingen cancer göra dig illa längre.



:cry:

Så sorgligt :(. Cancer är skit på alla sätt och vis!
 
Beklagar så väldigt mycket, sitter och gråter över en hund jag aldrig träffat, men jag vet hur ont det gör att släppa taget. :cry::cry::cry:
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Igår skjutsade jag grannen till veterinären med en av de finaste schäfrar jag någonsin känt. Vi hade tid kl 08.15 och mindre än 30...
Svar
5
· Visningar
1 247
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp