ameo
Moderator
Sv: Hon går inte upp i vikt och ratar ersättning och gröt...
En fundering bara - vad har du haft i flaskan när du testat den?
Ersättning eller bröstmjölk?
Spontan tanke bara, att det kanske är lättare att få henne att acceptera flaskan om innehållet smakar som favoritmaten.
Fast du har nog säkert testat detta också...
Här har vi ju omvända världen, jag lyckas inte amma fjärde barnet heller utan har flaskmatat till 100% sen han föddes. TIlls häromdagen när jag testade att lägga honom vid bröstet. Han hade en bra sugteknik redan när han var nyfödd (men jag har för dåligt flöde så de får inte i sig tillräckligt) och faktum är att trots en månads flaskmatning så hade han kvar sugtekniken. Så nu kommer jag "hobbyamma" honom när det passar tidsmässigt.
En fundering bara - vad har du haft i flaskan när du testat den?
Ersättning eller bröstmjölk?
Spontan tanke bara, att det kanske är lättare att få henne att acceptera flaskan om innehållet smakar som favoritmaten.
Fast du har nog säkert testat detta också...
Det behöver inte alls vara så, som sagt...Kan ju tillägga att hon faktist åt ersättning ett par mål när hon var ca 1 mån gammal men efter nån vecka så ville hon nte ha flaska längre. Så alla ni som säger att barnet ratar bröstet när man börjat med flaska, ni har nog glömt tala om det för Saga
Här har vi ju omvända världen, jag lyckas inte amma fjärde barnet heller utan har flaskmatat till 100% sen han föddes. TIlls häromdagen när jag testade att lägga honom vid bröstet. Han hade en bra sugteknik redan när han var nyfödd (men jag har för dåligt flöde så de får inte i sig tillräckligt) och faktum är att trots en månads flaskmatning så hade han kvar sugtekniken. Så nu kommer jag "hobbyamma" honom när det passar tidsmässigt.