Det finns säkert massor med varianter men väljer man att i sitt eget företag att inte ta ut någon lön och jobba långa dagar så är det ens eget val men om man är anställd ska man ha schyssta villkor, man kan inte förvänta sig att andra ska jobba som jag själv gör. Sedan kan jag säga att alla ställen jag har jobbat på så har det vart så att AG haft schyssta bilar, bott i hus med fin inredning, åkt på semestrar, haft fina kläder men ändå kommit med ursäkter som "stallet är inte fullbelagt så jag har inte råd att betala hela din lön den här månaden " trots att jag redan jobbade bra mycket mer än vad som var överenskommet, eller så har det varit andra ursäkter eller inga alls utan man skulle bara vara tacksam för vad man än fick oavsett hur mycket man hade jobbat. Aldrig vitt eftersom "ja men vi kör så här för om vi ska betala skatt och grejjer så skulle vi inte har råd att betala dig såhär mycket och pension och sånt är ju ändå så himla långt bort" och det "mycket" var då 3000:-/mån för mer än heltidsjobb och arbetsbelastning som varit rimligt för 2 personer, MINST.
Jag har under den tiden jag jobbade med hästar inte hört talas om NÅGON som hade ett vitt anställningskontrakt med rimlig lön, rimlig arbetsbelastning, rimliga eller ens bestämda arbetstider. Och aldrig har jag hört talas om någon AG som tagit hand om och betalat sjuklön när den anställde skadat sig eller blivit sju pga arbetsförhållanden. Då är det bara tack och hej och ut med ny annons för "fickpengar, boende och mat".