bapro
Trådstartare
Efter de senaste dagarnas ridning har mitt sto druckit massor, trots att jag inte ridit speciellt hårt. Ett normalt pass på kanske 40 min och hon blivit lite svettig under sadeln. Hon kastar sig på vattenhinken direkt vi kommer in & har druckit upp hela hinken 3 dagar i rad (ca 15 l). Kan det vara för att det är varmare ute bara & hon dricker lite i hagen, sedan kommer hon in och får middags hö, dricker inte så mkt då heller., det är som att hon kommer på att hon är törstig först när hon fått jobba lite... Eller kan det va nå fel? Hon brukar dricka efter ridpasset, men inte så mkt på en gång. Hon är pigg som vanligt och har ingen feber eller nå sånt, däremot vaccinerades hon för drygt en vecka sedan, kan det ha med det att göra? Jag har bytt krafftfoder ganska nyligt till ett tyskt muslifoder. Det innehåller mycket lite B-vitamin mot för vad hon fått tidigare (hon har fått extra B tidigare) Tänkte när hon fäller päls fortfarande att det kan va därför hon blivit tröttare efter ridpassen..?
Nån som har någon teori...?
Nån som har någon teori...?