Hon dricker inte !!

S

soffeloffan

Lille Tova som är nu 8.v dricker inte !! :confused:
Vet någon vad det kan bero på ? Vi fick hem henne 2/1.
Men hennes Foder blötas upp med nästan 1 dl vatten, och hon äter Filmjölk till Lunch två gånger om dagen + då sina 2 dl vatten i Torrfodert ! :cool:

Tacksam om svar :devil:
 
Sv: Hon dricker inte !!

hon är väl inte törstig?
Min tik dricker inte ofta.. hon är precis som hennes matte :p Jag dricker inte ofta... hon är som mig, dricker när hon är törstig, inte bara för att dricka... :p
Med tanke på att din lilla 8 veckors får 2 dl vatten i maten o filmjölk så tror jag hon får den vätskan hon behöver (?) Ska inte säga helt säkert men tror det iaf :)
 
Sv: Hon dricker inte !!

Din valp får tillräckligt med vätska med maten.

Mina dvärgschnauzer ser jag nästan aldrig dricka under vinterhalvåret medan min beauceron dricker gannska ofta.

Under sommaren när det är varmt dricker alla hundarna mycket mer vilket ju är helt naturligt.
 
Sv: Hon dricker inte !!

Skönt att höra att det inte är någon fara ! :rofl:
 
Sv: Hon dricker inte !!

Normalt vätskeintag för hund är ca 50-60 ml/kg/dygn.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
755
Senast: animalasia
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·
Övr. Hund Har en 18 månaders okastrerad hanhund. Fullt frisk och kry, älskar lek och bus (och dofta efter tikar), en fullt normal unghund helt...
Svar
14
· Visningar
1 510
Senast: iNTOHiMO
·
Katthälsa Hej, Vi har en 10-månaders katt som sista två månaderna ungefär har börjat kräkas lite mer regelbundet och vi har svårt att klura ut...
Svar
12
· Visningar
1 560
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp