P
prinsus
Mitt sto brukar börja brunsta så här i februari och hon visar det aldrig så kraftigt som på vårvintern. Kissar och skvätter och blinkar och grejar och dessutom rymmer hon alltid från hagen för att ta egna promenader till varje pris - det gör hon aldrig annars. Jag trodde aldrig att hon skulle göra det i år eftersom hon är dräktig (första dräktigheten och hon är sju år i år) men nu började hon rymma och blinka med "kissen" härom dagen.
Till saken hör att vi märkte när vi höll på att försöka få henne dräktig att hon inte alltid hade ägg när hon visade såna här brunsttecken. Det kunde räcka att hon träffade sin älskling (min kompis valack).
Kan hon ha kastat fölet? Veterinären gjorde rektalundersökning och konstaterade solklar 100% dräktighet den 19 December. Vi har visserligen en vinterhage på flera hektar men man borde väl märka något på stoet?
Är det vanligt att stona visar brunsttecken ändå, trots att de är dräktiga?
Till saken hör att vi märkte när vi höll på att försöka få henne dräktig att hon inte alltid hade ägg när hon visade såna här brunsttecken. Det kunde räcka att hon träffade sin älskling (min kompis valack).
Kan hon ha kastat fölet? Veterinären gjorde rektalundersökning och konstaterade solklar 100% dräktighet den 19 December. Vi har visserligen en vinterhage på flera hektar men man borde väl märka något på stoet?
Är det vanligt att stona visar brunsttecken ändå, trots att de är dräktiga?